Un hidrotehnist care a lucrat la construcția metroului face milioane din prepararea peștelui după metode tradiționale

Florel Manu 31/05/2018 | 13:59 Oameni
Un hidrotehnist care a lucrat la construcția metroului face milioane din prepararea peștelui după metode tradiționale

După orice captură, fie ea cât de bună, pescarii visează de fiecare dată la un pește și mai mare. Iar dacă rezultatele sunt slabe, nu se descu­ra­jează și privesc de fiecare dată spre partea plină a năvodului. Dar cheia unei capturi sigure este ca balta să aibă tot timpul pește.

Acest articol a apărut în numărul 41 (28 mai – 10 iunie) al revistei NewMoney

„Nicio masă fără pește“, suna sloganul din perioada comunistă prin care ro­mânii erau îndrumați să mănânce cât mai des preparate din pește. Dacă aveau de unde. Acum, românul-statistic consumă doar puțin peste cinci kilo­grame de pește pe an, sub o medie euro­peană care este de 22,5 kilograme anual. Dar există totuși semnale că ape­titul pentru produsele din pește ar pu­tea crește și la noi.

Pe un avans al pieței mizează și Ma­rian Cuzdrioreanu (61 de ani), cunoscut printre cei inițiați drept Don Maria­no, proprietar al restaurantului cu specific pescăresc Victorița Pescărița și fondator al companiei importatoare de pește Costiana.

Inginer hidrotehnist prin formare aca­demică, Marian Cuzdrioreanu a lucrat înainte de 1990 la amenajarea râului Dâmbovița, dar și la construcția sta­țiilor de metrou de la Brâncoveanu și Piața Sudului. După Revoluție a început să lucreze în cercetare și preda și la Hidrotehnică și Instalații, la institutul de Construcții. Pentru că avea venituri insuficiente și doi copii mici, accepta orice job suplimentar care îi putea aduce un plus de bani. La fel ca majoritatea inginerilor la începutul ani­lor ’90, dădea și meditații.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

La un moment dat, Cuzdrioreanu a fost sunat de o cunoștință care căuta o persoană cu aptitudini în vânzări. „Aveau nevoie de cineva care să vândă vreo cinci tiruri de macrou norvegian. Aduse­seră un pește subdimensionat“, își amin­tește antreprenorul. În cele din urmă a ajuns să fie el cel care să distribuie mar­fa și a făcut acest lucru cărând peș­tele inclusiv cu mașina personală, atunci când nu era la cursuri la facultate ori nu avea meditații. Până la sfârșitul anului a reușit să scape de toată marfa.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.