Trenduri în Digital Marketing. Cum pot brandurile să rămână relevante

NewMoney 09/02/2021 | 09:31 Ştiri
Trenduri în Digital Marketing. Cum pot brandurile să rămână relevante

Mediul digital s-a dezvoltat constant în ultimii ani, astfel că astăzi este o componentă indispensabilă în strategia de marketing a oricărui business care dorește să își întâlnească publicul acolo unde acesta își petrece timpul și să crească astfel performanțele comerciale ale afacerii.

Dezvoltarea rapidă a tehnologiei face ca marketingul online să fie într-o continuă schimbare, iar orice business ar trebui nu doar să țină pasul cu schimbarea, ci chiar să încerce să o anticipeze, pentru a putea să își mențină un avantaj competitiv atunci când ce era stabilit ieri, mâine nu mai este valabil. Un mod eficient de a face acest lucru, potrivit unui comunicata de presă al MTH Digital, este atenția constantă asupra trendurilor de evoluție a marketingului digital, aflat în continuă schimbare. Concepte care până de curând păreau SF, acum sunt o realitate prezentă în viața cotidiană a clienților și reprezintă o necesitate imperativă pentru brandurile care vor să le atragă atenția și loialitatea în 2021. Dar ce poți face concret, pe baza acestor trenduri, pentru ca business-ul tău să țină ritmul? „Conform unui studiu la nivel mondial, bugetele de marketing în sectorul eCommerce au crescut cu 24% în Q4 2020, fiind aproape duble față de Q1. Ne așteptăm la aceeași creștere accelerată a comerțului online și în anul 2021, iar abordarea unei strategii omnichannel a brandurilor și folosirea machine learning în campaniile de performance markerting este ceea ce va susține această creștere” spune Robert Dumitru, Head of Digital MTH Digital. Iată mai jos care sunt trendurile în Marketing Online de care să ții cont în 2021.

Folosește strategii de licitare inteligentă în Google Ads. 

Vremurile în care eforturile de marketing se concentrau în jurul unor concluzii semi-empirice și presupuneau alocarea unor resurse de timp uriașe pentru a ajunge la rezultate au apus, iar asta nu poate fi decât un semn bun pentru orice business care vrea să evolueze. Asta datorită dezvoltării unor soft-uri inteligente de către Google Ads, prin care machine learning-ul folosește agregarea la o scară largă a datelor pentru a face predicții și a genera tranzacții din reclamele PPC (Pay-Per-Click). Așa că orice business poate că ar trebui să implementeze și strategiile de licitare automatizate pentru a-și maximiza astfel rezultatele.

Include conținut video în strategia de promovare

Beneficiile conținutului video sunt multe, dar poate cel mai important este faptul că acest conținut este evergreen, iar trendul video se anunță dominant chiar și pentru următorii 5-10 ani. Pentru branduri poate fi un tool esențial pentru promovare, fiind versatil și putând fi adaptat aproape oricărei strategii de promovare, fie că vorbim despre ramura comercială, educativă sau de entertainment. Pentru public, formatul video reprezintă un mod ușor și la îndemână de a interacționa și a afla despre brandul tău, iar potențialul de redistribuire și chiar de viralizare adaugă încă o bulină albă care îl face greu de ignorat.

Experiență omnichannel pentru utilizatori

Acest trend nu este unul nou, însă cu siguranță merită menționat pentru că va continua să fie relevant pentru modul în care utilizatorii interacționează cu brandurile și în 2021. Acest concept face referire la construirea unei prezențe unitare și consistente a unui brand pe mai multe canale de comunicare, astfel încât să se poată conecta cu utilizatorii în diverse momente și puncte cheie și să genereze completarea unor acțiuni dorite din partea acestora atunci când utilizatorul se află în etapa și locul potrivite. În mod corect, business-ul trebuie să păstreze o prezență unitară din punct de vedere branding și stil de comunicare, iar fiecare canal să fie parte din strategia generală a afacerii.

Creează conținut mai interactiv pentru audiența ta

Este un lucru deja cunoscut faptul că un conținut bun și relevant pentru audiența ta te poate ajuta să crești business-ul pe care îl deții, însă, în curând, s-ar putea să nu mai fie de ajuns. Evoluția tehnologiei crește așteptările publicului, care cere acum inovație, originalitate și interactivitate. O simplă poză sau un articol s-ar putea să nu aibă același impact pentru obiectivele tale de marketing, așa că soluția este să adopți și tu noi forme de content. Aici poți include conținut tip Quiz, poll-uri sau conținut foto și video 360, prin care vei putea obține un engagement cu o durată și o frecvență mai mari din partea audienței tale.

Creează articole de cel puțin 3.000 de cuvinte

“Content is king”, iar asta nu se va schimba prea curând, însă preferințele publicului, cât și algoritmii de funcționare a platformelor digitale, fac deja trecerea către favorizarea unui conținut de tip long form. 3.000 de cuvinte poate pare enorm, însă adevărul este că un astfel e conținut nu numai că te va poziționa ca un specialist în domeniul abordat, ci te va ajuta să devii relevant pentru cuvintele cheie pe care le urmărești. Acest lucru se traduce în creșterea traficului organic pe care îl vei genera, creșterea timpul petrecut de vizitatori pe pagină, scăderea bounce rate-ului, dar și indexarea mai bună în rezultatele de căutări online.

Automatizează și folosește-te de machine learning

Supremația inteligenței artificiale este poate cel mai important trend din digital, dar și din societate. Tot mai multe task-uri sunt rezolvate cu ajutorul acestei tehnologii, de la o simplă căutare pe Google, până la joburi preluate în totalitate de AI. Firesc, această tendință nu s-ar fi putut întâmpla fără entuziasmul cu care societatea îl adoptă, ceea ce lasă loc brandurilor să îl includă în strategiile lor de marketing eficiente și cu impact pozitiv pentru public. Astfel, funcții precum chatbots, customer management automatizat, interacțiuni personalizate cu brandul tău sau chiar analize exhaustive ale comportamentului online al utilizatorilor nu ar trebui să lipsească din planul de marketing pentru anul 2021.

Căutările vocale, noul instrument de a întâlni cererea cu oferta

Tool-urile de asistență smart, precum Google Home sau Alexa, sunt tot mai prezente în casele oamenilor și își revendică un rol esențial în activitățile de zi cu zi, inclusiv în obiceiurile de informare și de cumpărare. Interesul în creștere a făcut ca brandurile să înțeleagă nevoia de a-și adapta conținutul pentru aceste tehnologii, adaptând diverse funcționalități, servicii, informații furnizate sau chiar funnel-uri de vânzări la modul în care acestea sunt redate ca răspunsuri prin intermediul căutărilor vocale.

Trenduri în Graphic Design de care să ții cont în 2021

Pentru a-și stabiliza poziția în piață și a deveni un brand de referință în domeniul în care activează, orice business are nevoie de o identitate vizuală puternică și potrivită specificului, misiunii și viziunii brandului. De aceea, alături de strategia de marketing, este important să ai și un branding bine pus la punct, dar și în acord cu tendințele care domină industria vizuală.

„Se spune că cele mai bune execuții sunt cele ce rezistă în timp și într-adevăr, așa este. Trendurile sunt funcționale atâta timp cât deservesc scopului și obiectivului tău. Soluția nu trebuie generată plecând de la trend, dar dacă acesta se regăsește printre ele, e perfect. Anul acesta trendurile sunt despre curaj, despre apropierea față de umanitate alături de ce ține de organic, despre a comunica diferit și a crea efectul de WOW. Despre a transforma artificialul în organic, complexitatea în simplitate și așteptatul în neașteptat” spune Ștefan Hobjilă, Head of Graphic Design MTH Digital.

Iată și care sunt trendurile care se anunță predominante în anul 2021 în materie de graphic design:

  • Bright Geo

Acest stil este caracterizat de prezența formelor și a siluetelor puternic geometrizate, de regulă abstracte, care sunt puse împreună pentru a construi forma finală. În general sunt folosite palete simple de culori (roșu, albastru, portocaliu, verde), iar un exemplu al acestui stil grafic sunt noile icon-uri dezvoltate pentru programele Google.

  • D Design

Acest stil este des întâlnit în industriile creative și inovative,în special în domeniul tehnologiei și al realității virtuale, datorită efectului inedit de hyper-realitate pe care îl redă. Este o modalitate excelentă de a exprima disruptivitate și deseori acest efect este creat prin alăturarea elementelor 3D cu cele 2D, având astfel un impact vizual puternic și atrăgând atenția privitorilor

  • Organic Design

Acest stil grafic este centrat pe elemente și simboluri inspirate din natură, făcând o punte între digital și natural. Tonurile folosite sunt în general pământii, cu pattern-uri inspirate din formele plantelor, iar contururile sunt delicate, curbate. Popularitatea acestui gen de design are la bază orientarea societății spre sustenabilitate și grijă pentru mediu, astfel că este o alegere perfectă pentru brandurile din această nișă.

  • Abstract Design

În general, stilul abstract este unul îndrăzneț pentru a fi încorporat în imaginea unui brand și, dacă se potrivește cu specificul afacerii, cu siguranță o va face să iasă în evidență. Asta datorită formelor și asocierilor neobișnuite, deseori mizânu-se pe exagerarea formelor, dar și datorită culorilor vii care se folosesc de obicei în redarea acestui stil. Aceste caracteristici îl fac perfect pentru mediul online, având un impact puternic atunci când este afișat pe un ecran digital și pot scoate din anonimat un brand.

  • Fonturile clasice revin în trend

Se pare că, în materie de fonturi, anul 2021 va fi guvernat de o revenire la stiluri consacrate și clasice. Printre acestea se remarcă Serif, un font des întâlnit în cărți, reviste și alte materiale printate și care are astfel avantajul că publicul este deja familiarizat cu acesta. Printre altele, fontul Serif evocă nostalgie și eleganță, inspiră încredere, dar este și ușor de parcurs, atribute care cu siguranță îl vor face vedeta anului 2021.