În timpul pandemiei de coronavirus, când multe business-uri s-au confruntat cu perioade de incertitudine economică, startup-urile fintech s-au bucurat de o dezvoltare rapidă și au început să fie considerate unele dintre cele mai atractive domenii pentru investiții. La nivel global, peste 33% dintre investițiile venture capital în 2021 au vizat startup-uri fintech. Cu toate acestea, mulți dintre jucătorii din zona fintech ezită să se gândească la o expansiune internațională semnificativă, din cauza reglementărilor și normativelor diferite de la o țară la alta.
Totuși, 3 modele de startup-uri fintech și-au demonstrat marea putere de adaptabilitate în ce privește implementarea pe noi piețe, configurându-se în tipuri de business-uri noi, foarte dinamice, adevărate afaceri ale viitorului. Modelele de startup-uri fintech care s-au dezvoltat cel mai mult în pandemie sunt:
„În 2021 am lansat serviciul Mokka în România și l-am transformat în principala soluție Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now, Pay Later/BNPL) de pe piață. Serviciul Mokka funcționează deja în câteva sute de magazine online și offline ale unor parteneri importanți din retail (CCC, Noriel, Lensa, Mobexpert, Ideall, Humanic) și totodată vrem să cooptăm alți noi parteneri, în special din segmente ca modă, călătorii, frumusețe, bijuterii și altele. Ne dorim să colaborăm cu furnizorii de servicii de plată și platforme de comerț electronic pentru a face serviciul Cumperi acum, plătești mai târziu mai ușor accesibil pentru comercianții mici și mijlocii și pentru a-l transforma într-o procedură standardizată de plată în toată România. De altfel, o cercetare asupra obiceiurilor de consum realizată recent arată că mai mult de 55% dintre români doresc să folosească metoda de plată Cumperi acum, plătești mai târziu în următoarele 12 luni”, spune Alexandru Balaci, CEO România Revo Technologies, fintech-ul care a adus serviciul Mokka în România.
Piața imobiliară din București continuă să demonstreze în 2024 o performanță remarcabilă de la o…
Datoria externă totală a României a crescut în primele trei luni cu 7,643 miliarde euro,…
Liceenii români preferă IT-ul și telecomunicațiile ca principale opțiuni de carieră (62%), iar 61% dintre…
Primark, retailerul internațional de modă, a anunțat că intenționează să deschidă cel de-al patrulea magazin…
Producția a nouă materii prime de bază pentru economie și populație - cereale (grâul, orezul…
Investimental, cel mai nou broker de pe piața de capital din România, anunță finalizarea celei…
Acest website folosește cookies