Transilvania Trek, prima companie de management hotelier din România, se lansează astăzi la nivel național

Andrei Dumitru 19/02/2020 | 12:54 Ştiri
Transilvania Trek, prima companie de management hotelier din România, se lansează astăzi la nivel național

Transilvania Trek, prima companie de management hotelier din România, anunță astăzi startul operațiunilor la nivel național.

În prezent, compania deține în portofoliul său hotelul Double Tree by Hilton – City Plaza din Cluj-Napoca. Pentru 2020, Transilvania Trek are în plan preluarea gestionării unui nou proiect hotelier în Cluj, aflat în stadiu de construcție, precum și semnarea a cel puțin două contracte de management până la finalul anului.

Transilvania Trek introduce pe piața autohtonă conceptul de management hotelier pentru proprietari și investitori. Astfel, compania acoperă toate direcțiile de afaceri ale unui hotel, de la stabilirea și implementarea strategiei comerciale, la planul de mentenanță a clădirii și facilităților și managementul financiar.

Prin semnarea unui contract de management, proprietarul hotelului mandatează compania să gestioneze activitatea din cadrul hotelului şi să-şi asume răspunderea asupra rezultatelor comerciale şi asupra normelor legale de funcţionare a proprietăţii.

De cealaltă parte, proprietarul este informat ȋn mod regulat despre strategia de dezvoltare şi rezultatele înregistrate de hotelul aflat în administrare.

Potrivit companiei, un contract de management se încheie pentru o perioadă de minimum zece ani, cu două opțiuni de extindere de câte cinci ani fiecare. Fiind un angajament pe termen lung, acesta permite exploatarea optimă a resurselor imobiliare și stabilirea unor relații durabile și eficiente cu toți stakeholderii implicați într-o afacere din domeniul ospitalității.

Contractul de management poate fi semnat atât la începutul investiției, chiar din momentul proiectării, sau din timpul funcționării hotelului.

În ceea ce privește principalele criterii de selecție a hotelurilor pentru a intra în portofoliul Transilvania Trek, compania analizează în primul rând destinația în care se află acestea, fiind necesar un potențial de cerere pe tot parcursul anului, apoi poziționarea în cadrul destinației și existența unui minimum de 40-50 de camere în cadrul fiecărei unități de cazare.

„Pe termen mediu și lung, există un potențial semnificativ în industria hotelieră, pentru că România începe să prezinte interes pentru investitorii instituționali prezenți în Europa. Semnarea unui contract de management cu o firmă cu experiență în domeniu, care acoperă toate zonele operaționale ale unui hotel și al cărei obiectiv principal este să aducă rezultate măsurabile pe baza unor direcții atent trasate anterior, va prezenta un avantaj semnificativ într-o potențială tranzacție. În plus, dacă facem o comparație cu piața investițiilor în clădiri de birouri, observăm că acolo se semnează contracte de management al spațiului dinainte de deschidere. De aceea, considerăm că este normal ca și investițiile hoteliere să se îndrepte în aceeași direcție”, a declarat Andreea Bălaj (foto), General Manager Transilvania Trek.

Andreea Bălaj este General Manager al companiei și are peste 15 ani experiență în domeniul hotelier, atât în România, cât și la nivel internațional, fiind absolventă a London Business School și a școlii hoteliere de la Lausanne. Andreea conduce o echipă de opt persoane care adună împreună peste 50 de ani de experiență în acest domeniu, atât în lanțuri internaționale, cât și în hoteluri independente, și care oferă o perspectivă nouă asupra maximizării afacerilor din domeniul hotelier.

Potrivit reprezentanților Transilvania Trek, în acest moment, industria hotelieră din România prezintă o serie de oportunități pentru investitori, având în vedere costul redus de împrumut al capitalului necesar, scăderea nivelului de risc perceput pentru investiții în România și realizarea unui randament relativ ridicat comparativ cu restul Europei.

Pe de altă parte, analizele companiei relevă faptul că cele mai mari impedimente pe plan local sunt lipsa infrastructurii care afectează atât turismul de afaceri, cât și turismul de agrement, presiunea pe forța de muncă și lipsa școlilor profesionale din domeniu.