Ştiri

Traficul în mall-uri a crescut cu peste 17% în perioada sărbătorilor de iarnă

Brand Management, lider pe pieța de indoor advertising din România, a anunțat astăzi rezultatele unui studiu calitativ realizat în perioada decembrie 2023 – ianuarie 2024, privind comportamentul de cheltuire al românilor în mall-uri, cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

Conform studiului, traficul în mall-uri a crescut cu 17,3% în decembrie 2023, comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că anul acesta românii nu s-au mai concentrat pe a pleca în vacanțe, așa cum s-a întâmplat în anii trecuți, post-pandemie. Aceștia au preferat iarna aceasta să rămână în țară și să-și petreacă timpul liber cu familia și în centrele comerciale.

„Ne așteptam la o creștere de 10% în ce privește traficul din mall-uri în perioada sărbătorilor, însă așteptările ne-au fost depășite. 8 din 10 români au petrecut timp în mall-uri în intervalul 20-31 decembrie 2023. Frenezia de a pleca, de a călători, apărută imediat ce s-au ridicat restricțiile din pandemie, s-a mai domolit. În plus, economiile făcute în perioada Covid s-au terminat iar prețurile au crescut chiar mai mult decât inflația. Ceea ce a creat niște condiții ideale pentru a petrece sărbătorile acasă iarna aceasta”, explică Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management.

În ceea ce privește categoriile de produse cumpărate, cele mai populare au fost hainele (35%), bijuteriile și parfumurile (25%) și jucăriile (25%). De asemenea, a crescut semnificativ interesul pentru produsele electronice și electrocasnice (15%).

Timpul petrecut în mall-uri a crescut cu 40% în decembrie 2023, comparativ cu restul anului, adică de la 2 ore per vizită, în medie, la aproape 3 ore. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că românii au avut mai mult timp liber la dispoziție.

Studiul a constatat, de asemenea, că bărbații au cumpărat mai multe cadouri, în timp ce femeile au petrecut mai mult timp în mall. Și dacă anul trecut studiile arătau că domnii cheltuie cu 10% mai mult decât doamnele, iată că tendințele s-au păstrat și de sărbători, cu mențiunea că suma cheltuită într-o vizită la mall a crescut și ea cu 20%, astfel că în luna decembrie bărbații au cheltuit, în medie, 362 lei versus 330, cât cheltuie femeile. Acest lucru se datorează, în principal, creșterii traficului dar și a prețurilor produselor.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

2 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

2 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

2 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

2 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

2 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

2 zile ago

Acest website folosește cookies