Totul despre Dragoș Petrescu de la Imperiul Leilor 2021: cine este și ce afaceri are

Andrei Dumitru 08/02/2021 | 12:24 Ştiri
Totul despre Dragoș Petrescu de la Imperiul Leilor 2021: cine este și ce afaceri are

Dragoș Petrescu și-a descoperit vocația pentru afaceri în anii ‘90, atunci când România nu știa ce înseamnă antreprenoriat. A vândut ziare pe treptele Universității la Revoluție, însă a studiat foarte mult în țară și-n străinătate, la universități de prestigiu, iar acum a ajuns să conducă cea mai mare rețea de restaurante din România: grupul City Grill și unul din primii 5 jucători de pe piața de delivery din Capitală – City Grill Delivery.

Cum a remodelat Dragoș Petrescu grupul City Grill

Fondat în 2004, Grupul City Grill operează în prezent restaurante şi cafenele sub brandurile Caru’ cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanu’ Berarilor, Trattoria Buongiorno, City Grill şi City Café.

Intenția de a aduce în companie un investitor strategic a fost însă pregătită pas cu pas, iar Petrescu a început în acest sens un amplu proces de restructurare al grupului, pentru a-l face mai scalabil și mai agil. Și, desigur, și mai ușor de vândut.

Procesul a început în 2015, astfel că, din 2016, fiecare restaurant este operat de o firmă diferită, iar brand managerul fiecărei unități a fost cooptat în acțio­na­riatul firmei respective. În acest fel, reu­șeste să îi facă pe toți să se implice mai mult în business, în plus, modelul de dezvoltare devine unul mai flexibil (și, prin urmare, mai ușor de replicat). „Este mai simplu de urmărit o companie după spe­cificul restaurantului“, explică el.

Mai mult, la nivelul managementului, a cedat locul de CEO, pe care l-a ocupat până de curând, către partenerul său de afaceri, Daniel Mischie. Tot în urmă cu doi ani a decis să „taie în carne vie“ și să renunțe la restaurantele neprofitabile. Astăzi, spune că nu mai există „nicio unitate care să nu fie pe profit“. Și a mai renunțat și la francize. „Franciza rămâne un model dificil de con­trolat. Pe termen scurt nu mizez pe ea“, punctează Petrescu, dar recu­noaște că, acolo unde lanțul de restaurante nu va mai putea crește organic, franciza va fi soluția cea mai la îndemână pentru expansiune.

Citește si: Restaurante românești la export: Dragoș Petrescu vrea să ducă Trattoria Buongiorno la Viena

City Grill înainte de pandemia COVID-19

Anul 2020 începuse bine pentru restaurante și hoteluri, spune Dragoș Petrescu. Grupul său raporta creșteri de 14% pe primele două luni. Acum, spune Dragoș Petrescu, are o scă­dere de peste 60%. În doar o clipă, coronavirusul care a-nspăimântat lumea aproape a sufocat industria HoReCa.

Pandemia COVID-19 a lovit puternic în industria de restaurante din întreaga lume. Înainte de coronavirus, în 2019, Grupul City Grill încheiase anul cu o creștere de 13% a cifrei de afaceri față de anul anterior. Creșterea s-a menținut constantă pe parcursul întregului an, iar cifra de afaceri înregistrată a fost de 187 milioane de lei, față de 165 milioane în 2018.

Investițiile din 2019 s-au ridicat la peste 3.8 milioane euro, sumă direcționată în proiecte de modernizare (reamenajarea Buongiorno Primăverii), consolidare a restaurantelor existente (Hanu’ Berarilor Casa Oprea Soare), deschiderea de noi spații (restaurantul Becker Brau și extinderea restaurantului Hanul lui Manuc), dar și programe de educație (cursuri de barista, somelier, pizzer).

Dragoș Petrescu, la Imperiul Leilor

Din 10 februarie, Dragoș Petrescu revine în juriul investitorilor de la „Imperiul Leilor”, emisiune difuzată de ProTV.

„Eu nu am intrat în „Im­periul Leilor“ pentru faimă sau pentru a investi cu un profit deosebit, ci pentru un cu totul alt motiv: ca să arăt că se poate ca tu să ai o idee, iar dacă ești un om ho­tă­rât și harnic, poți obține o finanțare care să-ți ducă ideea la realitate”, spune Dragoș Petrescu despre experiența de la Imperiul Leilor.

„A fost ca într-o tabără”

Despre experiența primei ediții: „A fost foarte interesant, ca într-o tabără. Petrecând atâtea ore împreună și interac­ționând câte o oră și jumătate – două ore cu fiecare concurent, am ajuns să ne cu­noaștem. Între timp se aranjau setupurile, despre care noi nu știam absolut nimic. Întotdeauna au fost o surpriză. Am văzut peste 100 de antreprenori, deci am stat îm­preună peste 200 de ore, 200 de ore de ne­go­cieri, ceea ce ne-a creat acel spațiu de coeziune și de interacțiune între noi, și cu emoție, și cu ambiții, și cu lupte ici-colo, dar și cu glume, prietenii, fix ca într-o ta­bără”.

Despre concurenții care l-au impresionat, Petrescu spune:  „În mod pozitiv mi-au atras atenția mai mulți tineri talentați și dornici să mun­cească. Unii, cu idei extraordinare. Ca să vă dau câteva exemple: o familie de cofetari din Oradea, care a primit finanțare de la Mohammad (Murad, n.r.), sau tânăra care creează bijuterii, care a primit finan­țare de la mine și de la Cristian Onețiu. O mulțime de tineri talentați… Cei de la Nexus, pe zona de gaming și conținut video rela­ționat cu gamingul. Directorul de design nu are decât 23 de ani, CEO-ul are 24 de ani. E o plăcere să vezi astfel de echipe și să investești în ele”.

Citește și: Interviu. Dragoș Petrescu, acționar majoritar al City Grill, despre soarta industriei restaurantelor și hotelurilor în criza COVID-19

Dragoș Petrescu – de la Transporturi la HoReCa

Dragoș Petrescu a investit în industria HoReCa înainte de a împlini 30 de ani.

  • BUCUREȘTEAN. S-a născut pe 10 noiembrie 1970, în București.
  • LA MAMA. Primul restaurant la deschide­rea căruia a fost implicat Dragoș Petrescu a fost La Mama, o investiție de 11.000 de do­lari, în anul 1999.
  • MCDONALD’S. În 2000 a obținut diploma McDonald’s University, Oak Brook Illinois.
  • CITY GRILL. Dragoș Petrescu a fondat City Grill în 2004. Grupul deține 19 restaurante și cafenele.

FOTO: Laszlo Raduly