Ştiri

Tesla a vândut luna trecută un singur vehicul electric în Coreea de Sud

Tesla a vândut luna trecută un singur vehicul electric (EV) în Coreea de Sud, cererea fiind afectată de temerile privind siguranţa şi preţul, dar şi de lipsa infrastructurii de încărcare.

Cel mai valoros producător auto mondial a vândut un SUV Model Y în Coreea de Sud, ianuarie fiind cea mai slabă lună din iulie 2022, când a înregistrat vânzări zero, arată datele firmei de cercetare a pieţei Carisyou şi ale Ministerului Comerţului din Coreea de Sud.

În total, numărul vehiculelor electrice înmatriculate în Coreea de Sud a scăzut cu 80% în ianuarie, comparativ cu decembrie.

Producătorii auto sunt afectaţi de scăderea cererii pentru EV pe piaţa sud-coreeană, inflaţia ridicată şi majorarea dobânzilor obligându-i pe cumpărători să ţină sub control cheltuielile, în timp ce temerile provocate de bateriile care au luat foc şi lipsa infrastructurii de încărcare afectează de asemenea cererea. În 2023, Model Y produs de Tesla în China a fost una dintre cele mai bine vândute maşini din Coreea de Sud.

Mulţi consumatori interesaţi de EV au făcut deja achiziţii, iar adoptarea în masă a vehiculelor electrice încă nu a avut loc. Popularitatea Tesla este de asemenea afectată de legăturile ei cu China, a explicat Lee Hang-Koo, de la Institutul Tehnologic Jeonbuk.

„Majoritatea coreenilor care voiau să cumpere maşini Tesla au cumpărat deja. Unii nu sunt încântaţi de Tesla după ce au descoperit că unele modele sunt produse în China, consumatorii fiind preocupaţi de probleme legate de calitate”, a explicat Lee Hang-Koo, potrivit Bloomberg, citat de Agerpres.

Acesta a adăugat că vânzările EV sunt afectate şi de fluctuaţiile sezoniere în privinţa cererii. Mulţi oameni evită să cumpere maşini în ianuarie deoarece vor să aştepte anunţul Guvernului privind subvenţiile. Un purtător de cuvânt al subsidiarei Tesla din Coreea de Sud a explicat că achiziţiile de EV au fost amânate înaintea confirmării subvenţiilor.

Elena Marinescu

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

2 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

2 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

2 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

2 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

2 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

2 zile ago

Acest website folosește cookies