TeraSteel vrea afaceri cu 23% mai mari în acest an, până la 154,9 de milioane de lei

Cristina Dobreanu 28/06/2017 | 11:40 Ştiri
TeraSteel vrea afaceri cu 23% mai mari în acest an, până la 154,9 de milioane de lei

Compania TeraSteel, parte a Teraplast, unul dintre cei mai mari producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, mizează pe afaceri cu 23% mai mari în acest an, până la 154,9 milioane de lei (34,4 milioane de euro) și un profit net de 11 milioane de lei (2,4 milioane de euro).

Producătorul de panouri sandwich, structuri metalice zincate și hale la cheie a avut anul trecut o cifră de afaceri de 125,7 milioane de lei (28 de milioane de euro), în crestere cu 8,4% față de anul anterior.

În plus, în 2016 valoarea exporturilor realizate de TeraSteel a fost cu 27% mai mare față de 2015. Anul trecut compania a livrat produse în proiecte importante, cum ar fi o parte din magazinele Dedeman, Centrul Logistic Penny Bacău sau Mega Mall București.

“Evoluția estimată pentru 2017 va fi susținută de creșterea portofoliului de clienți, atat pe piața internă, cât și pe piața externă. Mizăm, de asemenea, și pe creșterea ponderii vânzărilor de structuri zincate, o linie de business al cărei start a fost dat în 2013”, a declarat Dorel Goia, președintele Consiliului de Administrație Teraplast.

Creșterea estimată pentru 2017 este explicată prin deschiderea noilor axe de finanţare pentru agricultură, dar și a celor din cadrul Programului Operaţional de Creştere a Competitivităţii Economice (POS-CCE).

CITEȘTE ȘI: Cum a ajuns un fost profesor de istorie unul dintre cei mai bogați oameni de afaceri din Transilvania

“România are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de depozitare în agricultură, mai ales că, din punct de vedere al spațiilor logistice, suntem deficitari față de celelalte țări din Uniunea Europeană. Avem în plan ca în urmatoarele luni să dezvoltăm noi produse, în parteneriat cu furnizorii noștri strategici, produse cu care sa putem concura gamele premium ale celor mai importanți producători de panouri sandwich la nivel mondial”, a mai adăugat Dorel Goia.

În plus, în prima jumătate a acestui an Teraplast a achiziționat producătorul de panouri sandwich din Serbia, Interlemind. Fabrica achizitionată are o capacitate de producție similară celei a subsidiarei TeraSteel, de 2,2 milioane metri pătrați pe an.

„Odată cu această achiziție, cu siguranță TeraSteel va raporta un avans și în ceea ce privește exporturile. În plus, fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal țări precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația și Muntenegru, dar și piețe secundare precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei”, a subliniat Dorel Goia.

Dincolo de producția pe panouri sandwich, care ajunge în total la 4 milioane metri pătrați pe an odată cu integrarea Interlemind, TeraSteel mai are și o capacitate anuală de peste 6.000 tone în fabrica de structuri zincate.

TeraSteel vrea afaceri cu 23% mai mari în acest an, până la 154,9 de milioane de lei

Compania TeraSteel, parte a Teraplast, unul dintre cei mai mari producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, mizează pe afaceri cu 23% mai mari în acest an, până la 154,9 milioane de lei (34,4 milioane de euro) și un profit net de 11 milioane de lei (2,4 milioane de euro).

Producătorul de panouri sandwich, structuri metalice zincate și hale la cheie a avut anul trecut o cifră de afaceri de 125,7 milioane de lei (28 de milioane de euro), în crestere cu 8,4% față de anul anterior.

În plus, în 2016 valoarea exporturilor realizate de TeraSteel a fost cu 27% mai mare față de 2015. Anul trecut compania a livrat produse în proiecte importante, cum ar fi o parte din magazinele Dedeman, Centrul Logistic Penny Bacău sau Mega Mall București.

“Evoluția estimată pentru 2017 va fi susținută de creșterea portofoliului de clienți, atat pe piața internă, cât și pe piața externă. Mizăm, de asemenea, și pe creșterea ponderii vânzărilor de structuri zincate, o linie de business al cărei start a fost dat în 2013”, a declarat Dorel Goia, președinte al Consiliului de Administrație Teraplast.

Creșterea estimată pentru 2017 este explicată prin deschiderea noilor axe de finanţare pentru agricultură, dar și a celor din cadrul Programului Operaţional de Creştere a Competitivităţii Economice (POS-CCE).

“România are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de depozitare în agricultură, mai ales că, din punct de vedere al spațiilor logistice, suntem deficitari față de celelalte țări din Uniunea Europeană. Avem în plan ca în urmatoarele luni să dezvoltăm noi produse, în parteneriat cu furnizorii noștri strategici, produse cu care sa putem concura gamele premium ale celor mai importanți producători de panouri sandwich la nivel mondial”, a mai adăugat Dorel Goia.

În plus, în prima jumătate a acestui an Teraplast a achiziționat producătorul de panouri sandwich din Serbia, Interlemind. Fabrica achizitionată are o capacitate de producție similară celei a subsidiarei TeraSteel, de 2,2 milioane metri pătrați pe an.

„Odată cu această achiziție, cu siguranță TeraSteel va raporta un avans și în ceea ce privește exporturile. În plus, fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal țări precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația și Muntenegru, dar și piețe secundare precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei”, a subliniat Dorel Goia.

Dincolo de producția pe panouri sandwich, care ajunge în total la 4 milioane metri pătrați pe an odată cu integrarea Interlemind, TeraSteel mai are și o capacitate anuală de peste 6.000 tone în fabrica de structuri zincate.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.