TeraPlast mai cumpără 7% din acțiunile afacerii de familie Depaco

Andreea Neferu 23/11/2017 | 11:35 Ştiri
TeraPlast mai cumpără 7% din acțiunile afacerii de familie Depaco

Grupul TeraPlast, unul dintre cei mai mari producători de materiale de construcții din România, a mai cumpărat un pachet de 7% din acțiunile producătorului de țiglă metalică Depaco, ajungând la o participație de 67% din companie.

Pachetul de 7% a fost cumpărat de la fondatorul business-ului Depaco (care comercializează brandul Wetterbest), Dragoș Irimescu.

”Extinderea participației grupului TeraPlast în cadrul Depaco reprezintă o reconfirmare a încrederii pe care acționariatul TeraPlast o are în companie. Suntem încrezători că vom continua parteneriatul solid în paralel cu dezvoltarea business-ului. Creșterea afacerilor Depaco în primele nouă luni ale lui 2017 confirmă, de altfel, consolidarea colaborării noastre și este rezultatul unui business dinamic”, a spus Valeriu  Irimescu, directorul general al Depaco.

Anul acesta, TeraPlast a  cumpărat în două runde 60% din acțiunile Depaco. „Majorarea participației în cadrul companiei Depaco este un pas important în evoluția grupului TeraPlast”, a spus Mirela Pop, director general al TeraPlast.  Această nouă achiziție, care este condiționată de acordul Consiliului  Concurenței, va permite TeraPlast să dețină controlul asupra Depaco.

Achiziția pachetului de părți sociale este condiționată de obținerea avizului favorabil din partea Consiliului Concurenței cu privire la dobândirea controlului ce va fi exercitat de către TeraPlast asupra Depaco.

Depaco este un business anual de peste 30 de milioane de euro. Anul acesta, afacerile companiei au crescut în primele nouă luni cu 45% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Grupul Teraplast a avut în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de 294,6 milioane de lei (64 de milioane de euro), în scădere cu 5% față de aceeși perioadă a anului trecut.

Grupul este structurat pe șase linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tamplarie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate și Tâmplărie termoizolantă. Una dintre subsidiarele TeraPlast, TeraSteel, a deschis anul acesta o fabrică de panouri sandwich în Serbia.


Sursă foto: TeraPlast

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.