Tendințe în fashion: noi branduri din Polonia și Turcia ar putea intra pe piața locală

Andreea Neferu 29/11/2016 | 14:33 Ştiri
Tendințe în fashion: noi branduri din Polonia și Turcia ar putea intra pe piața locală

Piața din România s-a „îmbogățit” anul acesta cu peste 200.000 de metri pătrați de noi spații de retail, acesta fiind anul cu cele mai multe livrări în acest sector după 2009, potrivit companiei de consultanță imobiliară Colliers. În acest context, și nume noi din piața de fashion au ales să intre în România.

Aproape jumătate din noile livrări de spații de retail de anul acesta se află în București, unde stocul de centre comerciale a ajuns la aproape 1,2 milioane de metri pătrați, dintre care circa 40% se află în sectoarele 2 și 3 ale Capitalei, de altfel cele mai „aglomerate” din punct de vedere al spațiilor de retail, arată datele Colliers.

Mallurile inaugurat anul acesta în București, ParkLake Plaza și Veranda Mall, au atras fiecare branduri nou-intrate pe piață, precum Forever 21, respectiv Tati. „De cealaltă parte, multe dintre brandurile premium au ales să deschidă primele lor magazine în centrul comercial Băneasa Shopping City, cu excepția lui COS, parte a grupului H&M, care a inaugurat prima unitate pe Calea Victoriei”, spune Daniela Popescu, senior associate în departamentul de retail al Colliers International. Printre brandurile premium care au intrat pe plan local anul acesta se numără și Chopard, Boggi, Max & Co și Cerruti 1881.

Dacă branduri internaționale precum Primark, Toys „R” Us și TK Maxx ar putea amâna decizia de intrare în România până la un nou ciclu economic, totuși pe termen scurt piața locală va continua să vadă noi intrări pe zona de fashion, în special din partea retailerilor din Polonia, care se uită la extinderea în România pentru că deja acoperă foarte bine piața-mamă. Printre brandurile poloneze prezente pe plan local se numără retailerul de încălțăminte CCC și grupul de modă LPP.

„De asemenea, ne aşteptăm că anul viitor să vedem pe plan local noi concepte de retail din Turcia. Aceste branduri au o dublă motivaţie, atât potenţialul României, cât şi încercarea de a-şi diversifica pieţele de desfacere, pentru a atenua riscurile geopolitice şi deprecierea lirei turceşti”, mai spune Daniela Popescu. Koton este, spre exemplu, unul dintre brandurile de modă din Turcia care sunt prezente pe plan local.

În ceea ce privește chiriile pentru spațiile comerciale moderne din București, acestea variază între 14 – 22 euro/mp/lună pentru spațiile mari (1.000-2.000 mp), destinate ancorelor de fashion, respectiv între 17 – 25 euro/mp/lună pentru spațiile medii (350-800 mp).

Pentru anul 2017, volumul de spatii comerciale așteptat spre livrare este estimat la 180.000 mp, orașele din țară urmând să fie ”vedete” la acest capitol: Shopping City Satu Mare (18.000 mp) și Prima Shops Oradea (10.000 mp), precum și extinderi ale proiectelor existente Shopping City Sibiu (16.900 mp – extindere) și Shopping City Galaţi (27.000 mp – extindere).

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.