Telekom România anunțat rezultatele financiare pe T3 2020. Venituri de 244,1 milioane de euro

NewMoney 12/11/2020 | 14:23 Ştiri
Telekom România anunțat rezultatele financiare pe T3 2020. Venituri de 244,1 milioane de euro

Telekom Romania a raportat în trimestrul 3 venituri consolidate de 244,1 milioane euro, înregistrând o uşoară creştere, de 0,2%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2019.

Grupul Telekom Romania anunţă indicatorii cheie de performanţă pentru al treilea trimestru al anului 2020, încheiat la 30 septembrie 2020, conform datelor publicate astăzi de grupul OTE, care arată o evoluţie stabilă a veniturilor şi o creştere a EBITDA pentru al patrulea trimestru consecutiv. Veniturile consolidate în trimestrul 3 2020 au ajuns la 244,1 milioane euro, înregistrând o uşoară creştere, de 0,2%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2019, în ciuda faptului că efectele pandemiei Covid-19 au fost evidente în economia românească şi în întreaga Europă. În acelaşi timp, EBITDA, ajustată după IFRS-16, a înregistrat o rată anuală de creştere de 40,5% an/an, ajungând la 50,3 milioane euro în trimestrul 3 2020, datorită unor situaţii unice care au avut loc de-a lungul anului 2020. Eliminând influenţa acestor efecte, creşterea EBITDA se situează semnificativ peste 30%”, arată datele grupului.

Veniturile din servicii mobile

Veniturile totale din servicii mobile au crescut cu 2,8% faţă de trimestrul 3 2019, până la 109,2 milioane euro. Baza de clienţi pentru serviciile mobile a crescut cu 9,8% an/an, până la 1,69 milioane de abonaţi. Veniturile din serviciile mobile au fost sever afectate de măsura privind reducerea tarifelor de terminare a apelurilor în reţelele mobile impusă de autoritatea de reglementare, precum şi de scăderea traficului din roaming şi a traficului internaţional, generată de scăderea turismului pe fondul pandemiei Covid-19 în trimestrul 3.

„Disciplina susţinută de transformare a costurilor, alături de o creştere în segmentele de clienţi strategici, ne-au permis să consolidăm rezultatele financiare obţinute. Creşterea marjei EBITDA la peste 20% în trimestrul 3 2020 evidenţiază în continuare baza stabilă a redresării noastre şi ne permite să finanţăm investiţiile viitoare necesare pentru a creşte în industrie. Rămânem vigilenţi, în special în faţa crizei Covid-19, care va continua să afecteze economia”, spune Nicolas Mahler, director executiv financiar Telekom Romania.

Pe segmentul serviciilor convergente fix-mobil (FMC), Telekom Romania şi-a reafirmat poziţia de lider, înregistrând o creştere de 10,1% a numărului de clienţi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până  la 909.000 de abonaţi.

Telekom, creștere la veniturile din servicii fixe

Veniturile totale din servicii fixe au fost de 117 milioane euro în trimestrul 3 2020, în creştere cu 1,5% faţă de perioada similară a anului precedent, evoluţie determinată în special de o creştere a veniturilor din wholesale cu 6,6%, până la 43,7 milioane euro, atenuând o reducere de 4,6% în cel de-al treilea trimestru pe segmentul serviciilor fixe. Serviciul de voce dă semne de  stabilizare, înregistrând o încetinire a scăderii veniturilor în 2020, în ciuda efectelor negative generate de pandemia Covid-19.

De asemenea şi scăderea numărului de abonaţi la serviciile de televiziune a înregistrat o încetinire, în trimestrul 3 2020, ajungând la 1,24 milioane de clienţi,  efect al declinului constant al tehnologiilor mai vechi, precum serviciile DTH. În acelaşi timp, numărul de abonaţi ai produsului Smart TV Stick s-a dublat comparativ cu trimestrul 2 2020, ajungând la 39.500 de clienţi.

În acelaşi timp, veniturile din internet fix au crescut cu 11,9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la 17,8 milioane euro în trimestrul 3 2020, ca  efect al concentrării pe clienţii care au generat venituri mai mari.

Un nou CEO

Începând cu 9 noiembrie 2020, Vladan Peković, fostul director executiv tehnologie şi informaţie al operaţiunilor din România, a fost numit CEO al grupului de companii Telekom Romania.

În trimestrul 3 2020, îmbunătăţirea EBITDA a fost în mare parte susţinută de transformarea continuă a costurilor, în special prin reducerea cu 12,6% an/an a costurilor indirecte.

„La mai bine de jumătate de an de la apariţia pandemiei Covid-19, vedem că strategia noastră funcţionează şi în faţa provocărilor externe. Am reuşit să ne menţinem veniturile stabile şi să continuăm să creştem EBITDA. Acest lucru se datorează în mare parte atenţiei noastre riguroase asupra controlului costurilor şi a transformării profunde a companiei în ultimii 2 ani. În timp ce am resimţit presiunile cauzate de pandemie, în special asupra roamingului, am reuşit să stabilizăm veniturile, în special datorită performanţei excepţionale înregistrate pe segmentul Wholesale. Mai mult, observăm o creştere constantă în segmentul de clienţi strategici, servicii mobile şi FMC. În acelaşi timp, nevoia accelerată de digitalizare a companiilor şi a instituţiilor de stat în timpul crizei ne-a oferit oportunităţi suplimentare pentru dezvoltarea segmentului ICT”, spune Nicolas Mahler, director executiv financiar Telekom Romania.

El afirmă că a continuat digitalizarea companiei.

„În ceea ce priveşte procesele interne, am continuat creşterea exponenţială a automatizării proceselor cu ajutorul roboţilor (RPA) în cadrul Telekom, dublând la fiecare 12 luni numărul de roboţi activi. În acelaşi timp, ne extindem continuu ofertele digitale către clienţi, astfel încât aceştia să se bucure de produsele şi serviciile noastre într-o manieră mai rapidă, uşoară şi, cel mai important, mai sigură. Ca parte a acestui efort, am introdus şi mai multe funcţionalităţi în aplicaţia noastră mobilă, permiţându-le clienţilor să îşi gestioneze nevoile de servicii din confortul şi siguranţa casei şi am introdus un Chatbot, care este disponibil clienţilor noştri în orice moment al zilei, pentru a le oferi răspunsuri rapide la solicitări”, adaugă el.

OTE a anunţat încheierea unui acord de vânzare a cotei sale de 54% din acţiunile Telekom Romania Communications către Orange Romania. Tranzacţia face obiectul aprobărilor instituţiilor cu rol de reglementare şi a altor condiţii, finalizarea acesteia fiind estimată în a doua jumătate a anului 2021. Până atunci, nimic nu se schimbă pentru clienţi, compania continuând să furnizeze aceleaşi servicii ca şi până acum.

Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România.

Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.