Producătorul de etichete Sunimprof Rottaprint a avut venituri de circa 20 de milioane de euro anul trecut

Cristina Dobreanu 03/04/2018 | 12:39 Ştiri
Producătorul de etichete Sunimprof Rottaprint a avut venituri de circa 20 de milioane de euro anul trecut

Sunimprof Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive din România, a raportat în 2017 o cifră de afaceri de peste 19,8 milioane de euro, în creștere cu 21% față de anul precedent.

Anul trecut, compania a făcut investiții în tehnologie și software de 2 milioane de euro.

Compania a înregistrat rezultate bune și pe primul trimestru al acestui an, raportând o creștere de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru anul în curs, reprezentanții companiei estimează o creștere de 10% a afacerilor.

Cu o experiență de 27 ani, compania românească cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține patru centre logistice în România: la Timișoara, Brașov, Ilfov, Pașcani și două centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 250 de angajați.

Potrivit datelor companiei, exporturile au reprezentat 24% din totalul cifrei de afaceri înregistrată în 2017, iar produsele au ajuns în 14 țări din Europa, Asia și Statele Unite ale Americii. De asemenea, numărul de clienți al companiei a crescut cu circa 10% în 2017 față de anul precedent.

CITEȘTE ȘI: Cum au ajuns la venituri de peste 18 milioane de euro trei antreprenori care au deschis un magazin online în plină criză

Începând cu anul 2013, compania a dezvoltat un plan major de investiții, propunându-și să investească până în 2021 aproximativ 18 milioane de euro în tehnologie și software, având ca obiective îmbunătățirea fluxului de lucru, a calității produselor, dar și introducerea unor produse noi în linia de producție.

„În activitatea noastră, îmbinăm tehnologia de ultimă oră cu experiența de peste 27 de ani în industrie, pentru a oferi cele mai bune produse clienților noștri. De aceea, din 2013 și până în 2021 ne-am propus să investim anual în funcție de strategia de dezvoltare a business-ului. În 2018 vom implementa un nou sistem ERP customizat în domeniul tipografiilor, care ne va permite să îmbunătățim fluxurile interne și să le automatizăm pe unele dintre acestea.”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint.

Cele mai solicitate produse din oferta Sunimprof Rottaprint sunt etichetele imprimate și capacele de iaurt, având o pondere de 65% din totalul comenzilor. În topul industriilor care au solicitat serviciile companiei în 2017, industria prelucrătoare conduce clasamentul cu un procent de 69%. În ceea ce privește sectoarele de activitate, 38% dintre clienți provin din domenii precum fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor, fabricarea produselor din carne (inclusiv carne de pasăre), prelucrarea și conservarea cărnii, producția de băuturi răcoritoare nealcoolice, producția de ape minerale și alte ape îmbuteliate, fabricarea pâinii, a prăjiturilor și a produselor de patiserie.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.