Suedezii de la H&M și-au restrâns activitatea în România. Unde a dispărut H&M Home?

Cristina Dobreanu 10/04/2017 | 17:49 Ştiri
Suedezii de la H&M și-au restrâns activitatea în România. Unde a dispărut H&M Home?

Ultimele luni au marcat o modificare a configurației magazinelor H&M din România, retailerul de îmbrăcăminte renunțând, treptat, la departamentul dedicat decorațiunilor interioare, H&M Home.

Potrivit site-ului H&M, singurul magazin de pe plan local care mai are un departament H&M Home de decorațiuni interioare este cel din cadrul Unirea Shopping Center, informație confirmată pentru NewMoney și de oficialii companiei. În plus, aceste produse sunt disponibile și în magazinul online.

„Magazinele au fost adaptate astfel încât să vină în întâmpinarea clienților cu produse care răspund cel mai bine nevoilor de cumpărături ale acestora. (…) Colecția H&M Home este disponibilă prin intermediul magazinului din cadrul Unirea Shopping Center, ca și prin intermediul magazinului nostru online”, au spus, pentru NewMoney, oficialii companiei.

În august 2013, retailerul suedez, prezent pe piața din România din 2011, a decis să aducă în România colecția de decorațiuni interioare H&M Home, odată cu deschiderea magazinului din Promenada. De asemenea, H&M mai avea departament home și în magazine precum cele din mall-urile Băneasa, AFI Cotroceni, București Mall sau cel de pe Lipscani, potrivit informațiilor NewMoney.

Colecţia H&M Home oferă de la textile cu imprimeuri moderne (cuverturi, prosoape, feţe de pernă, lenjerii de pat etc) la produse decorative din sticlă sau inox (suporturi de lumânări, vaze de sticlă, sau tăviţe).

Totuși planurile de expansiune ale retailerului pe piața locală nu sunt afectate. În această săptămână, H&M va inaugura cel de-al 54-lea magazin din România, la Piatra Neamț (al doilea magazin din oraș).

H&M a înregistrat în anul fiscal 1 decembrie 2015-30 noiembrie 2016 vânzări de circa 2.102 de milioane de coroane suedeze (222,5 miloane de euro) în România, în creștere de la 1.796 de milioane de coroane suedeze (190 de milioane de euro) în exercițiul fiscal anterior.

În ansamblu, avansul a fost de 17% în coroane suedeze și în euro, respectiv de 18% în moneda locală, leul, potrivit unui raport publicat de gigantul suedez. H&M a înregistrat anul trecut vânzări totale de aproape 223 de miliarde de coroane suedeze (23,6 miliarde de euro), ceea ce înseamnă că vânzările magazinelor din România contribuie cu circa 1% în afacerile totale ale grupului. Iar aceasta în contextul în care, pe plan local, H&M este unul dintre cei mai mari jucători din industria modei, alături de retaileri precum Inditex sau C&A.

Anul trecut, suedezii au adus pe plan local încă un brand din portofoliul lor, COS, deschizând un prim magazin pe Calea Victoriei.

 


FOTO: H&M Home

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.