Studiu: România, pe locul patru în Europa Centrală și de Est la anularea sau întârzierea zborurilor

Cristina Dobreanu 03/04/2018 | 13:13 Ştiri
Studiu: România, pe locul patru în Europa Centrală și de Est la anularea sau întârzierea zborurilor

România se află pe locul al patrulea în Europa Centrală și de Est la anularea sau întârzierea zborurilor, cu 782 de incidente care au condus la circumstanțe neplăcute pentru pasageri, din totalul de 203.403 zboruri comerciale, arată un studiu companiei Flight Refund, specializată în obținerea despăgubirilor pentru pasageri.

Polonia ocupă primul loc în acest top, potrivit datelor Flight Refund. În 2017, din 217.875 zboruri înregistrate, 2.128 de zboruri, aproximativ 0.9% din total, au avut întârzieri sau au fost anulate. A doua poziție a clasamentului este ocupată de Ungaria, cu 835 de zboruri cu probleme, adică 0.7% din cele 116.624. Următorul loc în top îi revine Cehiei, cu 1.246 de zboruri anulate sau întârziate, 0.5% din totalul celor 249.457 de curse înregistrate. În 2017 slovacii au înregistrat doar 28 de curse anulate sau întârziate, doar 0.2%  din cele 12.248 curse înregistrate reprezentând incidente.

Din păcate, cea mai mare parte a călătorilor din Europa Centrală și de Est nu știu că sunt îndreptățiți, potrivit Regulamentului European 216/2004, să primească din partea companiei aeriene o compensație pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani, spun reprezentanții firmei Flight Refund, care estimează că mai puțin de 1% dintre călători știu că pot apela la firme specializate pentru a-și recupera banii în cazul unui incident.

CITEȘTE ȘI: Zboruri low-cost, analiză: când devin companiile aeriene în plină ascensiune victimele propriului succes

„În cazul României, pentru anul trecut, în cazul celor 782 de zboruri cu probleme, aproximativ 500 dintre acestea s-au calificat pentru compensare, ceea ce înseamnă că, pe baza estimărilor noastre, cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

Această parte a Europei a devenit, în 2017, o destinație importantă pentru mulți călători, traficul fiind în creștere pe toate aeroporturile din regiune. Raportat la traficul din aeroporturi, în 2017, Otopeni a stabilit un nou record, fiind tranzitat de 12,84 milioane de pasageri.

Totuși, Otopeni este depășit de aeroportul din Budapesta, care a raportat 13,1 milioane de pasageri, în 2017, și de aeroportul din Varșovia, cu 13,7 milioane pasageri, la care se adaugă și traficul aeroportuar din Cracovia (5,8 milioane pasageri). Aeroportul din regiune care atrage cel mai mare număr de călători este Aeroportul Vaclav Havel din Praga (care se află pe locul cinci în Europa, la categoria 10-25 milioane de pasageri). Cel mai redus trafic se înregistrează pe aeroportul din Bratislava, care a găzduit 1,942 milioane pasageri.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.