Cei mai mulţi români preferă să dăruiască de Crăciun produse din categoria home & deco (33%). Pe lista ideilor de cadouri tradiţionale se mai află şi hainele, cosmeticele sau bijuteriile, ofertele de vacanţă sunt şi ele căutate cu interes în această perioadă, potrivit studiului Shopper Trends Pulse realizat de NielsenIQ şi publicat de platforma de rezervări Travelminit.
”Tot mai mulţi români pun mai mare preţ pe experienţe decât pe bunurile materiale de Crăciun, astfel că ofertele de vacanţă sunt şi ele căutate cu interes în această perioadă. Pe lista de dorinţe se mai află şi electrocasnicele, hainele şi parfumurile, cosmeticele, gadgeturile şi bijuteriile”, potrivit studiului Shopper Trends Pulse realizat de NielsenIQ la nivel european, care arată că 66% dintre cumpărători sunt pasionaţi de Crăciun şi consideră că sărbătorile alături de familie şi prieteni sunt foarte importante.
În acelaşi timp, 28% dintre consumatorii europeni au declarat că vor fi mai rezervaţi în ceea ce priveşte cheltuielile de Crăciun, semn că inflaţia şi creşterile preţurilor la gaze şi energie, în mod special, i-au determinat să fie mai atenţi cu bugetul lor.
Potrivit aceluiaşi studiu, România se bucură de un trend ascendent la capitolul alimente de origine locală, ceea ce înseamnă că românii vor încerca să apeleze mai mult la brandurile din ţară pentru mesele festive, o iniţiativă cu un impact benefic asupra economiei naţionale.
În ciuda noului context economic, Crăciunul reprezintă un motiv de bucurie, o speranţă, o ocazie de a petrece timp de calitate alături de cei dragi. Prin urmare, chiar dacă bugetele vor fi mai atent împărţite sezonul acesta, micile surprize nu vor lipsi din programul festiv.
Conform studiului publicat de NielsenIQ, 37% din bugetul de Crăciun al europenilor este rezervat cadourilor. România se aliniază acestui trend, iar cei mai mulţi români preferă să dăruiască de Crăciun produse din categoria home & deco (33%). Pe lista ideilor de cadouri tradiţionale se mai află şi hainele, cosmeticele sau bijuteriile.
Nu în ultimul rând, ofertele de sezon şi promoţiile sunt la mare căutare. Conform NielsenIQ, 32% dintre cumpărători spun că anul acesta vor cumpăra mai multe produse la promoţie, în încercarea de a reduce costurile. De asemenea, anii de pandemie şi dezvoltarea platformelor digitale au schimbat obiceiurile de achiziţie ale consumatorilor.
În momentul de faţă, 9 din 10 participanţi la studiu sunt de părere că vor utiliza magazinele online pentru a cumpăra cadourile de Crăciun. Cu toate acestea, pentru cumpărăturile de alimente pentru mesele festive de sărbători şi nu numai, aceştia vor merge mai degrabă în magazinele fizice, o practică devenită deja tradiţie.
Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…
Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…
Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…
Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…
Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…
Acest website folosește cookies