Ştiri

Studiu Black Friday 2022: 60% dintre români vor cheltui până la 1.000 de lei pe cumpărăturile fashion

Black Friday este, fără îndoială, unul dintre cele mai așteptate momente ale anului când vine vorba de cumpărăturile online – și nu numai. Însă cum plănuiesc românii să profite de reduceri în 2022? În noul studiu realizat de www.glami.ro, platformă de descoperire a modei din România, au fost prezentate aspecte importante privind obiceiurile actuale de consum.

Acest studiu face parte din Fashion (Re)search, proiect ce analizează periodic tendințele pieței. Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, deschis tuturor vizitatorilor platformei, cu peste 4.900 de respondenți.

Prognoza cumpărăturilor fashion de Black Friday

Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere articole de modă cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scădere de remarcat. Cu alte cuvinte, 67% dintre consumatori mai doresc să-și îmbogățească garderoba cu articole la preț redus.

În plus, s-a modificat și ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă își vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%. Situația expusă reprezintă o oportunitate pentru magazinele online de a convinge cumpărătorii prin promoții relevante.

Cheltuieli impresionante, în ciuda instabilității economice

Cumpărăturile impulsive sunt înfloritoare, deși contextul actual le descurajează. 48% dintre români spun că nu își vor planifica achizițiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.

Rezultatele sunt interesante și când atenția se îndreaptă asupra bugetului. 38% vor cheltui între 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă.

Această sumă de până la 500 de lei pentru achizițiile online de Black Friday ne plasează pe locul doi în Europa. 40% dintre unguri nu vor depăși pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe poziția următoare se află bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumpărăturile lor de Black Friday).

Obiceiurile de consum adoptate în perioada pandemiei sunt încă prezente

Poate că în trecut cumpărăturile în magazinele fizice erau cele mai de dorit, dar ultimii trei ani au rescris scenariul. Clienții s-au familiarizat cu procesul de achiziție online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenți au spus că nu s-ar simți confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

2 zile ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

2 zile ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

2 zile ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

2 zile ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

2 zile ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

2 zile ago

Acest website folosește cookies