Studiu: 71% dintre directorii generali la nivel global consideră că Metaversul va avea un impact pozitiv asupra companiilor lor

Andrei Dumitru 01/04/2022 | 15:31 Ştiri
Studiu: 71% dintre directorii generali la nivel global consideră că Metaversul va avea un impact pozitiv asupra companiilor lor

Metaverse Continuum, un spectru digital de lumi, realităţi şi modele de afaceri va transforma modul în care companiile interacţionează cu clienţii, modul în care se lucrează şi, în mod fundamental, felul în care operează organizaţiile, arată un raport Accenture. Compania a lansat un grup de afaceri dedicat Metaverse Continuum, pe măsură ce realităţile fizice şi virtuale converg pentru a remodela experienţele umane.

Studiul, realizat anual de Accenture şi ajuns la a 22-a ediţie, previzionează principalele tendinţe tehnologice care vor redefini companiile în următorii ani.

Potrivit raportului din 2022, companiile se îndreaptă către un viitor foarte diferit de cel actual, întrucât tehnologiile precum realitatea extinsă (XR), blockchain-ul, gemenii digitali (digital twins) şi edge computing, converg pentru a remodela experienţele umane.

Pentru a ajuta organizaţiile să profite de această oportunitate, Accenture lansează grupul de afaceri Accenture Metaverse Continuum. Noul grup va fi condus de Paul Daugherty, director executiv – Technology & Chief Technology Officer la Accenture, şi David Droga, CEO şi preşedinte creativ al Accenture Interactive.

„Următoarea generaţie a internetului este în plină dezvoltare şi va genera un nou val de transformare digitală mult mai mare decât ceea ce am văzut până acum, schimbând modul în care trăim şi lucrăm. Viziunea noastră asupra metaversului ca un continuum concurează cu viziuni mai restrânse şi evidenţiază de ce organizaţiile trebuie să investească în versiuni propriisau se vor găsi operând în lumi proiectate pentru altcineva”, a spus Daugherty.

În realizarea raportului, Accenture a chestionat peste 4.600 de lideri de afaceri şi de tehnologie din 23 de industrii din 35 de ţări. În această etapă incipientă, 71% dintre directori cred că metaversul va avea un impact pozitiv asupra organizaţiei lor, iar 42% cred că va fi inovator sau transformator.

„Suntem recunoscuţi ca fiind printre primii lideri ai experienţei metaverse, cu 600 de cereri de brevete depuse şi mai mult de un deceniu de experienţă. Noul nostru grup îmbină cunoştinţele metaversului cu punctele forte creative ale Accenture Interactive, cu echipe de oameni inovatori şi creatori care introduc noi aplicaţii în metavers”, a adăugat David Droga.

Accenture operează, de asemenea, propriul său metavers, the Nth floor, unde angajaţii companiei participă la procesul de acomodare şi de învăţare a personalului nou angajat sau se întâlnesc şi socializează ca echipe. În acest an, compania se aşteaptă ca peste 150.000 angajaţi noi să lucreze în metavers în prima lor zi.

„Pe măsură ce linia dintre viaţa reală şi cea digitală a oamenilor se estompează şi mai mult, organizaţiile au acum oportunitatea şi obligaţia de a construi un metavers responsabil – abordând probleme precum încrederea, sustenabilitatea, siguranţa personală, confidenţialitatea, accesul şi utilizarea responsabilă, diversitatea şi multe altele. Acţiunile şi alegerile pe care le fac astăzi le vor pregăti pentru viitor”, a adăugat Daugherty.

Raportul Technology Vision 2022 identifică patru tendinţe cheie pe care companiile vor trebui să le abordeze:

  • WebMe: “Me” de la Metaverse – Strategiile de afaceri sunt construite pentru internetul de astăzi, o lume digitală în care platformele nu au adesea interoperabilitate şi portabilitatea datelor. Metaverse şi Web3 sunt următoarea generaţie a internetului; mai degrabă decât să fie o colecţie disparată de site-uri şi aplicaţii, privind în viitor, metaversul va duce la o experienţa într-un mediu 3D în care mutarea dintr-un „loc” în altul va fi la fel de simplă ca mersul dintr-o cameră în alta. 95% dintre directori cred că viitoarele platforme digitale trebuie să ofere experienţe unice, permiţând utilizarea datelor clienţilor pe diferite platforme.
  • Lumea Programabilă: Planeta Noastră, Personalizată – Pe măsură ce tehnologiile avansate precum 5G, calculul ambiental (ambient computing), realitatea augmentată şi materialele inteligente progresează, mediile digitale vor fi integrate în lumea noastră fizică. Aceste medii nu vor schimba doar modul în care oamenii se implică în mediul virtual, ci vor redefini tot ceea ce este construit în ele, felul în care oamenii simt şi interacţionează şi controlul pe care îl au asupra lor. Mai concret, 92% dintre directori sunt de acord că organizaţiile de vârf vor depăşi graniţele lumii virtuale, crescând nevoia de persistenţă şi de navigare fără întreruperi între lumea digitală şi cea fizică.
  • Irealul: Din Sintetic, Autentic – Afacerile şi mediile se bazează din ce în ce mai mult pe date generate de AI care reflectă în mod convingător lumea reală. Mai mult ca niciodată, inteligenţa artificială este cea mai importantă pentru companii, deoarece companiile şi consumatorii deopotrivă trec de la a lua în considerare ceea ce este real versus ireal, la ceea ce este autentic – nu doar în ceea ce priveşte conţinutul şi algoritmii unei companii, ci întregul brand. Cu lumea virtuală pe cale să devină realitate, acum este timpul ca antreprenorii să-şi îndrepte atenţia în zona aceasta. Deja, 96% dintre directori raportează că organizaţiile lor s-au angajat să autentifice originea datelor lor şi să utilizeze inteligenţa artificială.
  • Calcularea Imposibilului: Maşini noi, Posibilităţi noi – Apariţia unei noi clase de dispozitive permite organizaţiilor din diverse industrii să extindă limitele a ceea ce calculatoarele pot rezolva. Instrumente precum calculul cuantic şi calculul inspirat din biologie permit companiilor să rezolve probleme prea costisitoare, ineficiente sau imposibile pentru calculul tradiţional. Pe măsură ce „marile provocări” devin operaţiuni banale, modul în care companiile concurează, oferă valoare şi colaborează se va schimba radical; aproape toţi (94%) directorii au fost de acord că succesul pe termen lung va depinde de utilizarea calculatoarelor de generaţie AI pentru a rezolva provocările aparent fără soluţie.

Pentru raportul 2022, procesul de cercetare a inclus strângerea de informaţii de la Consiliul Consultativ Extern pentru Viziunea Tehnologică, un grup format din peste douăzeci de persoane cu experienţă din sectorul public şi privat, mediul academic, firme de capital de risc şi companii antreprenoriale. În plus, echipa Technology Vision a condus interviuri cu experţi din industrie, precum şi cu mulţi lideri de afaceri Accenture. În paralel, Accenture Research a efectuat un sondaj global pe 24.000 de consumatori şi 4.650 de directori de nivel C şi directori din 35 de ţări şi 23 de industrii.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale cu abilităţi de top în domeniul digital, cloud şi securitate. Combinând experienţa fără egal şi experienţa specializată în peste 40 de industrii, oferim servicii de strategie şi consultanţă, servicii interactive, tehnologie şi operaţiuni – toate bazate pe cea mai mare reţea din lume de centre de tehnologie avansată şi operaţiuni inteligente. Are 674.000 de angajaţi şi clienţi în peste 120 de ţări.