Ştiri

Studiu: 7 din 10 români merg la mall cel puțin o dată pe săptămână

7 din 10 români merg la mall de câteva ori pe săptămână, potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Brand Management.

Dintre aceștia, 3 sunt femei și 4 bărbați. Dacă domnii sunt cei care vin mai des la mall, doamnele petrec mai mult timp per vizită. Iar în ce privește obiceiurile de cumpărare, bărbații cheltuie cu 10% mai mult decât femeile (302 lei vs 275 lei).

26% dintre cei care au declarat că merg în mall fac vizite între o dată și de trei pe lună și numai 4% merg mai rar de o dată la 3 luni.

73% dintre domni sunt prezenți la mall de câteva ori pe săptămână, 23% merg între o dată și trei ori pe lună, iar 4% mai rar de o dată la trei luni. Doamnele, în schimb, vizitează des centrele comerciale în proporție de 67%, fac 1-3 vizite pe lună în proporție de 29% și doar 4% au declarat că se duc la mall mai rar de o dată pe sezon.

„În cei aproape 20 de ani de activitate am aflat că cele mai prețioase resurse pe care le avem în această industrie sunt datele demografice. Informația este putere pentru noi, dar mai ales pentru partenerii și colaboratorii noștri, care analizează audiența înainte de a planifica orice campanie de marketing în centrele comerciale care să aibă succes și impact real în vânzări”Laurențiu Jiga, fondator și CEE Managing Director Brand Management.

Românii petrec peste 2 ore într-o vizită la mall 

Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puțin peste 2 ore (130 minute), Generația Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 150 de minute petrecute într-o singură sesiune de shopping. La polul opus se află Generația X (43-58 de ani), cu doar 116 ore.

Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferințelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) și plata utilităților & sport (2%).

Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă (18%) sau pentru bărbați (12%) și cosmetice sau parfumuri (10%).

“În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viață al consumatorilor, succesul acestora pe piața românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în orașe, iar aglomerația din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumparaturi, dorința de a socializa și de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit și nivel de educație întrucât aceste destinații oferă un mediu atractiv și adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoțional cât și rațional”, Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research 

Femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumpărături (61%), în timp ce bărbații, deși cheltuie mai mult per sesiune, își planifică vizitele și în scop utilitar și numai în proporție de 48% pentru cumpărături. 

Suma cheltuită în medie la mall

Suma cheltuită în medie de către români la o vizită în mall este de aproape 300 de lei. Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de vârstă 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmați îndeaproape de Generația X, care cumpără în valoare de circa 330 lei într-o vizită la mall. Cel mai puțin cheltuie într-o sesiune de cumpărături Generația Z – numai 200 lei.

Interesant de observat este și tendința consumatorilor care, deși achiziționează mai ales din magazine online, merg totuși în shop-urile de tip showroom aflate în mall-uri pentru a testa produsele înainte de a le cumpăra efectiv. Dintre aceștia, se remarcă mai ales Generația Z (46%).

Eșantionul a cuprins 826 de respondenți aflați în categoria de vârstă 14-60 de ani, cu educație preponderent medie și superioară și venituri variate, aflați în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași.

Andrei Dumitru

Recent Posts

2 trilioane de dolari sunt spălaţi anual la nivel global

Organismele internaţionale de profil estimează că între 800 de miliarde şi 2 trilioane de dolari…

58 de minute ago

Câţi bani au cheltuit până acum partidele în campania electorală?

Reprezentanţii Expert Forum au analizat datele legate de finanţarea campaniei electorale, publicate de către AEP,…

2 ore ago

CPI cere un mandat de arestare pentru Netanyahu

Curtea Penală Internaţională (CPI) a anunţat luni că a emis un mandat de arestare pe…

3 ore ago

La derbyul Rapid – FCSB, fotbaliștii au trecut la roz pentru a susține lupta împotriva cancerului

Duminică, 19 mai, derbyul etapei a debutat pe stadionul din Giulești cu un moment emoționant…

5 ore ago

România, pe locul 3 în topul celor mai mari exportatori de miere din UE

Statele membre ale Uniunii Europene au importat anul trecut din ţările situate în afara blocului…

5 ore ago

Noul Chat GPT-4o, semnal important în piață pentru investitori. De ce aceștia nu trebuie să rămână în urmă?

După ce OpenAI a prezentat cel mai recent model al său, Chat GPT-4o, care pare…

6 ore ago

Acest website folosește cookies