Studiu: 50% dintre românii din mediul urban ar vrea să devină antreprenori

NewMoney 13/03/2019 | 17:01 Ştiri
Studiu: 50% dintre românii din mediul urban ar vrea să devină antreprenori

Aproximativ 70% dintre români consideră că antreprenoriatul reprezintă motorul creșterii economice. Prin comparație, activitatea marilor companii este apreciată doar de 2 din 10 români. Așa demonstrează un studiu realizat de iVOX la începutul lunii martie.

Astfel, ideea lansării propriului start-up devine o opțiune tot mai prezentă în planurile de viitor ale românilor. 1 din 2 români declară că ar renunța la statutul de angajat, dar consideră că principalul obstacol pentru o afacere la început de drum este reprezentat de impredictibilitatea mediului fiscal și de nivelul ridicat al taxelor (74% dintre respondenți).

În contextul în care tot mai mulți dintre români sunt interesați să intre în lumea antreprenoriatului, Raiffeisen Bank a lansat, de curând, cea de a doua ediție a programului ”factory by Raiffeisen Bank”, competiție care pune la dispoziția startup-urilor finanțări de până la 50.000 de euro. Astfel, în luna martie, românii care se gândesc serios la deschiderea propriei afaceri își pot înscrie ideea în competiție si au șansa de a-și pune planurile în aplicare.

„Rolul programului este de a oferi finanțarea necesară antreprenorilor din România care au un plan bun de afaceri si perspectiva dezvoltării lui. Firmele mici, antreprenoriale, reprezintă un pilon important din economia unei țări și atat noi, ca bancă, cât și antreprenorii, avem responsabilitatea de a investi în afaceri care aduc un beneficiu comunităților din care facem parte”, a declarat Raluca Nicolescu, director executiv Aria IMM la Raiffeisen Bank.

Ce tipuri de afaceri ar porni românii?

Dacă ar lua decizia de a porni propriul business, cei mai mulți dintre români, 36,75%, ar alege să îl construiască de la zero, folosindu-se doar de cunoștințele acumulate până în prezent. Aproape la fel de mulți, 33,44%, ar da o șansă propriilor hobby-uri și ar investi în dezvoltarea unei afaceri care să le pună în valoare competențele dezvoltate. Pe de altă parte, mai puțin de 14% dintre români consideră că, dacă ar intra în lumea antreprenoriatului, ar achiziționa o franciză sau ar duce mai departe o afacere de familie.

„Antreprenorii trebuie să știe că participarea la un program dedicat finanțării startup-urilor le oferă nu doar oportunități financiare, ci și șansa de a dezbate planul de afaceri cu o echipă de profesioniști”, a adăugat Raluca Nicolescu.

Eșantionul studiului este compus din 1.954 respondenți și reproduce din punctul de vedere al  principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din  România, aşa cum decurge din cercetarea Gallup „Piaţa serviciilor de acces la Internet”,  realizată la cererea ANCOM (Autoritatea pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii).  Prin urmare, potrivit unui comunicat de presă, rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare,  populaţiei utilizatorilor de Internet din România, adulți, studii medii și superioare, din mediul  rural sau urban.


Foto: Medifax