Ștefan Joos, CEO al TUI TravelCenter: ”Am avut un sezon interesant, pentru noi fiind și primul an de operare, ceea ce ne-a adus și multe lecții”

NewMoney 03/11/2022 | 17:03 Ştiri
Ștefan Joos, CEO al TUI TravelCenter: ”Am avut un sezon interesant, pentru noi fiind și primul an de operare, ceea ce ne-a adus și multe lecții”

Care vor fi destinațiile cele mai căutate de turiștii români în 2023? Dincolo de instabilitatea cauzată de războiul din Ucraina, peste care s-au suprapus criza energetică și creșterea accelerată a prețurilor, un lucru este cert: românii vor continua să călătorească. O demonstrează și solicitările din acest an care, pentru anumite destinații de vacanță, au explodat.

”2022 a însemnat doi ani de operare într-unul singur. Au mai venit vouchere din trecut care s-au consumat anul acesta și, drept urmare, aglomerația și-a spus cuvântul. Rămâne de văzut dacă anul viitor va fi la fel. Un rol important îl va juca această iarnă – cât de grea va fi pentru populație. Totuși, înclin să cred că 2023 va fi, cât de cât, similar. Ne așteptăm ca Antalya (Turcia) să fie una dintre cele mai îndrăgite destinații. De asemenea, ne așteptăm ca anumite destinații din Grecia să rămână preferate, la fel cum cererile pentru destinații din Spania ar putea să crească”, spune Ștefan Joos, CEO al TUI TravelCenter (franciza în România a Grupului TUI – cel mai mare tur-ope­rator la nivel mondial).

Referindu-se la zonele pe care le preferă românii când merg în Antalya, Ștefan Joos a enumerat câteva, printre care și Lara, Belek sau Alanya.

”Dar nu pot spune că există o zonă preferată, fiecare alege în funcție de necesități. De exemplu, avem clienți și în Side care, deși e mai departe de aeroportul din Antalya, are plaje superbe și hoteluri cu activități bune”, continuă acesta.

Cât despre hotelurile din Antalya partenere pentru TUI TravelCenter, potrivit lui Ștefan Joos lista este updatată continuu. De altfel, unii dintre hotelieri – Papillon Ayscha Belek, Granada Luxury Belek, Crystal Prestige Elite sau Marti Myra – se diferențiază prin anumite particularități.

”Probabil că, anul viitor, se vor regăsi între 250 și 300 de hoteluri în oferta TUI TravelCenter. În sezonul din acest an au fost în jur de 200 – 220. Am avut un sezon interesant, pentru noi fiind și primul an de operare, ceea ce ne-a adus și multe lecții. Una peste alta, am reușit să acoperim o mare parte din acele destinații pe care ni le-am propus pentru 2022, să consolidăm parteneriatele în destinațiile în care operăm. Închidem anul acesta cu aproximativ 10.000 de turiști. La anul, ne propunem dublu”, detaliază Ștefan Joos.

TUI TravelCenter va avea mult mai multe zboruri pe Antalya, Grecia și Spania – destinațiile vedetă pentru vacanțele românilor – și va extinde paleta de produse. În plus, este de așteptat ca spre final de an 2022 și în 2023 să crească cererea pentru destinațiile exotice – Thailanda, Mexic, Republica Dominicană, Zanzibar, Maldive – care, de altfel, s-au și remarcat în ultimul timp.

TUI TravelCenter va înregistra anul acesta o cifră de afaceri de 7-8 milioane de euro, iar pentru 2023 este estimată o creștere de 100% a acestei cifre, adică în jur de 15-16 milioane de euro. Grupul TUI a ieșit de pe piața româ­nească după ce antreprenorul Dragoș Anastasiu a vândut către Dertour lanțul de agenții de turism (anunțul a fost făcut în vara lui 2019) care funcționau sub brandul TUI, însă a revenit ulterior pe piața locală, ca franciză. În prezent, franciza TUI (activă în România sub brandul TUI TravelCenter) are o rețea proprie de agenții, cu o echipă de vânzare și conducere proprii. La nivel mondial, TUI Group operează în aproximativ 180 de destinații și reunește peste 380 de hoteluri.