Spotify vine și în România. Cât costă varianta premium

Cristina Dobreanu 12/03/2018 | 18:00 Ştiri
Spotify vine și în România. Cât costă varianta premium

Spotify, cel mai important serviciu de streaming muzical din lume, se lansează, luni, în România, potrivit unui anunț al companiei.

Cu o comunitate globală ce numără peste 159 de milioane de membri, Spotify oferă în România atât o versiune gratuită, susținută prin conținut publicitar, dar și o versiune superioară, pe bază de abonament lunar. Utilizatorii pot asculta melodiile preferate gratuit sau pot trece la Spotify Premium pentru 4,99 de euro pe lună (în versiunea contra cost, muzica poate fi ascultată și fără conexiune la internet și fără reclame).

Spotify oferă posibilitatea de a căuta, descoperi, alcătui playlist-uri şi construi propria colecție muzicală, dar și de a distribui conținutul preferat către prieteni. Spotify va oferi în România o selecție de titluri locale și internaționale, reunite într-o bază de date de peste 35 de milioane de melodii, disponibile atât pentru utilizatorii variantei gratuite, dar şi celor care au optat pentru varianta Premium.

„Suntem extrem de entuziasmați să lansăm Spotify în România şi să oferim o experiență muzicală revoluționară”, spune Przemek Pluta, Markets Operations pentru Europa de Sud-Est în cadrul Spotify.

Utilizatorii din România pot avea acces la o varietate de playlist-uri globale, alcătuite de experți și actualizate în mod constant, dar pot descoperi şi alte milioane de playlist-uri internaționale, aparținând Spotify sau altor iubitori ai muzicii.

Unul dintre principalele atuuri ale serviciului Spotify este personalizarea, ce permite fanilor să găsească muzica preferată în cel mai simplu mod, dar și să descopere noi piese și artiști, în baza preferințelor și a modului în care obișnuiesc să asculte muzică. Când un utilizator nou se alătură comunităţii Spotify, el este invitat într-un proces numit „Taste Onboarding”, care ajută Spotify să înţeleagă mai bine muzica pe care acesta o apreciază.

Căutarea personalizată include opțiuni precum Daily Mix (o serie de playlist-uri ce îmbină melodiile preferate cu noutăţi ce ar putea fi pe gustul utilizatorului), Release Radar (un playlist format din melodii noi, în baza artiştilor cei mai ascultaţi, conţinut actualizat în fiecare zi de vineri) şi Discover Weekly ( un playlist creat în funcţie de obiceiurile specifice utilizatorului, disponibil în curând).

Mai mult, utilizatorii pot asculta muzică pe consola PlayStation 4,  Spotify putând reda orice melodie, album sau playlist la cerere, chiar şi ca fundal sonor în timpul jocului, prin varianta gratuită a serviciului, sau un conţinut audio fără reclame, la o calitate înaltă, oferită de varianta Premium.

Spotify mai oferă, printre altele, și playlist-uri dedicate unor genuri muzicale sau stări de spirit, dar și calitate foarte bună a conţinutului audio – până la 320 kbit/s.

La nivel global, Spotify are peste 159 de milioane de utilizatori activi, dintre care peste 71 de milioane de utilizatori plătesc abonament. Peste 30.000 de melodii sunt adăugate zilnic, iar serviciul are disponibile peste două miliarde de playlist-uri.

În plus, Spotify a adus peste opt miliarde de euro industriei muzicale de la lansarea serviciului, în 2008. Odată cu intrarea pe piaţa din România, Spotify va fi disponibil în 65 de pieţe din întreaga lume.

 

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.