Ştiri

Sphera Franchise Group a înregistrat vânzări record în T3

Sphera Franchise Group („Sphera”) a continuat în T3 2021 tendința pozitivă de creșteri trimestriale, înregistrând vânzări consolidate record de 284,2 milioane RON, mai mari cu 44% față de T3 2020. Vânzările din România s-au ridicat la 247,9 milioane RON, Italia a contribuit cu 33,1 milioane RON, în timp ce vânzările din Republica Moldova au ajuns la valoarea istorică de 3,2 milioane RON. KFC a generat venituri de 243,4 milioane RON, Pizza Hut – 26,7 milioane RON și Taco Bell – 14 milioane RON. Cu excepția Pizza Hut, toate mărcile Grupului au înregistrat vânzări-record în T3 2021.

Grupul a încheiat T3 2021 cu EBITDA în valoare de 32,1 milioane RON, mai mare cu 21%, în timp ce profitul net a urcat cu 30%, ajungând la 22,9 milioane RON. Profitul operațional al restaurantelor a crescut în T3 2021 ajungând la 35 milioane RON, o creștere cu 24% față de T3 2020. La sfârșitul T3 2021, Grupul avea 164 de restaurante, față de 157 de unități în perioada similară a anului 2020.

“Trimestrul trei a fost unul excelent pentru Sphera Franchise Group. Am continuat aceeași dinamică de creștere pe piața românească și moldovenească ca și în trimestrul precedent, dar am completat-o ​​cu o performanță îmbunătățită în Italia, datorită relaxării restricțiilor impuse de autorități. Trimestrul al treilea a fost, ca în fiecare an, cel mai bun trimestru pentru Sphera, aspect care ne bucură, fiindcă, tot mai mulți clienți au optat în această perioadă pentru opțiunea dine-in sau takeaway în loc de livrare la domiciliu. Performanța realizată ne-a oferit atât nouă, cât și acționarilor noștri, un bun indicator al vitezei cu care ne putem reveni dacă economia este redeschisă complet și restricțiile sunt ridicate. În plus, ne-a oferit confirmarea că deciziile noastre de a continua dezvoltarea rețelei de restaurante din ultimele 12 luni a fost una corectă”, a declarat Călin Ionescu, Directorul General al Sphera.

Venituri în creștere la nouă luni

Sphera Franchise Group a încheiat primele nouă luni ale anului 2021 cu vânzări consolidate de 728,7 milioane RON pe toate cele trei piețe de activitate, în creștere de 45% față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările din România în valoare de 642,6 milioane RON au contribuit cu 88% la acest rezultat. Italia a avut un aport de 11%, cu vânzări de 77,3 milioane RON, în timp ce Republica Moldova a generat 1% din vânzările totale, respectiv 8,8 milioane RON.

Creșterea veniturilor pe toate cele trei piețe ale Grupului a fost determinată de mai mulți factori, inclusiv redeschiderea aproape integrală a economiilor din Europa, redeschiderea completă a restaurantelor, precum și sentimentul general pozitiv generat de speranțele privind sfârșitul pandemiei și revenirea la normalitate. Cu toate acestea, de la sfârșitul lunii septembrie, un nou val de infecții cu COVID-19 din România, în combinație cu nivelurile scăzute de vaccinare, au frânat acest entuziasm, indicând un potențial impact negativ asupra industriei HoReCa.

”T3 2021 a continuat tendința pozitivă a creșterilor trimestriale pe care le-am înregistrat de la începutul acestui an, toate mărcile noastre înregistrând o creștere semnificativă. Am continuat să menținem costurile sub control, în ciuda contextului local și internațional extrem de provocator, care a pus o mare presiune asupra cheltuielilor. Suntem încrezători, dar mai rezervați cu privire la perspectivele pentru ultimul trimestru al anului, în special în contextul introducerii certificatului verde, care a devenit obligatoriu pentru accesul în interior. De la introducerea acestei măsuri, toți operatorii economici din sectorul HoReCa și din retail, inclusiv noi, au înregistrat o scădere moderată a vânzărilor din cauza traficului mai scăzut. Cu toate acestea, chiar și cu previziuni ușor ajustate pentru acest an, estimăm atingerea unui prag istoric de 1 miliard de lei, un nou reper pentru Sphera Franchise Group”, a adăugat Valentin Budeș, Directorul Financiar al Sphera.

În ceea ce privește performanța individuală, în primele nouă luni ale anului 2021, toate mărcile de pe toate cele trei piețe de activitate și-au îmbunătățit performanța față de aceeași perioadă a anului 2020. Vânzările CFF (Taco Bell) au crescut cu 75%, USFN Moldova (KFC Moldova) cu 54%, USFN România (KFC România) cu 48%, USFN Italia (KFC Italia) cu 36% și ARS (Pizza Hut) cu 25%.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

9 ore ago

Bulgarii dau în judecată Gazprom pentru întreruperea livrărilor de gaze

Ministerul Energiei de la Sofia a anunţat că Bulgargaz intenţionează să declanşeze o acţiune în…

9 ore ago

Veşti bune pentru medici. Decizia luată de CNAS privind plata serviciilor medicale

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat ce decizie a luat în urma…

10 ore ago

52 de noi contractate de finanţare prin Programul Anghel Saligny, în valoare de peste 690 milioane lei

Ministrul Dezvoltării, Adrian-Ioan Veştea, a semnat 52 de noi contracte de finanţare prin Programul Naţional…

11 ore ago

Se reia programul estival de transport „Trenurile Soarelui”. Timp de trei luni, vor circula 30 de trenuri directe spre litoral

CFR Călători anunţă că se reia programul estival de transport ”Trenurile Soarelui”. Turiştii vor avea…

12 ore ago

Auchan anunță oferă mai mulți bani pentru reciclarea ambalajelor cu simbol SGR

Auchan anunță că acordă un bonus suplimentar pentru ambalajele reciclate, pe o perioadă de 4…

13 ore ago

Acest website folosește cookies