Sondaj Vodafone: Tinerii din România sunt cei mai încrezători în perspectiva de a avea o carieră în domeniul digital

Cristina Dobreanu 02/04/2018 | 12:54 Ştiri
Sondaj Vodafone: Tinerii din România sunt cei mai încrezători în perspectiva de a avea o carieră în domeniul digital

Tinerii din România, cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, sunt cei mai încrezători în perspectiva de a avea o carieră în domeniul digital, arată un sondaj al Vodafone, derulat în 15 țări unde este prezent grupul.

Astfel, peste jumătate dintre aceștia (53%) sunt convinși că vor găsi un loc de muncă pe măsura abilităților, rezultat care plasează România pe primul loc în clasamentul țărilor, înaintea unor state ca Italia, Germania, Republica Cehă, Spania sau Marea Britanie.

Sondajul arată, de asemenea, că tinerii români se numără printre cei mai optimiști în privința viitorului lor în economia digitală, mai mult de 30% afirmând că aceasta le va spori oportunitățile de angajare. Totodată, doar 10% cred că nu își vor putea permite niciodată aceeași calitate a vieții ca generația părinților lor.

Potrivit rezultatelor, dintre participanții din cele 15 țări, românii între 18 și 24 de ani par să fie printre cei mai pregătiți să îmbrățișeze o carieră specializată în domeniul digital. 27% dintre ei ar prefera să fie programatori, 23% designeri de jocuri, 22% bloggeri și vloggeri, 17% designeri de aplicații și 14% specialiști în securitate cibernetică.

De asemenea, România se situează pe primul loc în ceea ce privește procentul tinerilor care ar prefera să lucreze pentru ei înșiși sau ca antreprenori, mai curând decât într-o companie, 51% dintre aceștia exprimând această preferință.

Sondajul a fost realizat cu participarea a 6.000 de tineri din Africa de Sud, Egipt, Germania, Grecia, India, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, Portugalia, Republica Cehă, România, Spania, Turcia și Ungaria și ilustrează opinia acestora despre cât de pregătiți sunt să participe la economia digitală.

CITEȘTE ȘI: Indicele NewMoney: câți „corporatiști” lucrează în zona București-Ilfov

Grupul Vodafone a solicitat YouGov derularea acestui sondaj, iar rezultatele au fost folosite pentru documentarea programului internațional „Alege-ți viitorul”, conceput pentru a oferi îndrumare în carieră în economia digitală și acces la training pentru 10 milioane de tineri din 18 țări. Programul, lansat recent în România și în alte 17 țări, include platforma Future Jobs Finder, un portal care le dă tinerilor posibilitatea să-și formeze noi abilități și să găsească oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale.

„În prima săptămână de la lansare, aproximativ 4.000 de români au completat sesiunile de întrebări pe versiunea locală a platformei Future Jobs Finder, ceea ce demonstrează un interes ridicat al noii generații pentru identificarea oportunităților de carieră și față de pregătirea pentru economia digitală.”, a declarat Florin Petrescu, HR Director, Vodafone România.

Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc.. La nivel global, grupul este prezent în  în 26 de țări, are 49 de rețele mobile partenere și operațiuni de broadband fix în 19 țări. La 31 decembrie 2017, Vodafone Group avea 529,1 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile și 19,3 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India și toți clienții Vodafone din entitățile create în urma unor fuziuni și asocieri.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.