Sondaj: Trei sferturi dintre angajați și-au comandat masa de prânz de la restaurant în lockdown

NewMoney 15/07/2021 | 13:23 Ştiri
Sondaj: Trei sferturi dintre angajați și-au comandat masa de prânz de la restaurant în lockdown

Barometru FOOD 2020, un sondaj coordonat de Edenred în 20 de țări, inclusiv în România, indică o creștere accelerată a comenzilor online de mâncare și a plăților cu cardul de masă la restaurante, precum și menținerea interesului pentru o dietă echilibrată în timpul pandemiei.

Anul trecut, au fost intervievați 40.000 de angajați și 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de țări, între care și România, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajaților și influența pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora și a business-ului în HORECA. De 12 ani, programul european FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), coordonat de Edenred în cadrul unui parteneriat public-privat, promovează o alimentație sănătoasă în rândul angajaților, fie că aceștia merg zilnic la locul de muncă, fie că lucrează de acasă sau în spații de co-working. Într-un an atipic, cum a fost 2020, angajații au avut un comportament previzibil, continuând să fie interesați de o dietă echilibrată. Au adoptat, însă, accelerat noile soluții digitale asociate pauzelor de masă, precum comenzile online de mâncare și plățile cu cardul de masă la restaurant.

Astfel, 72% dintre angajați au declarat că, în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out și de click-and-collect. În același timp, 60% dintre proprietarii de restaurante au reușit să își mențină funcțional business-ul (total sau cel puțin într-o anumită măsură), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out. Beneficiind de acces la opțiuni alimentare sănătoase inclusiv în lockdown, angajații au fost mai preocupați de o dietă echilibrată. În România, 78% dintre angajații participanți la sondaj au afirmat că, în pandemie, au devenit mai atenți la alimentația proprie. România este printre țările cu unul din cele mai ridicate niveluri de conștientizare în acest sens, media fiind de 79%.

Pentru a-și putea susține stilul alimentar echilibrat, majoritatea angajaților (8 din 10 angajați) are așteptarea ca restaurantele să conceapă mai multe opțiuni de meniuri echilibrate. În România, și-au exprimat această dorință aproximativ 70% dintre angajații intervievați. Grija pentru sănătate stă acum la baza preocupărilor tuturor, iar echilibrul alimentar este unul dintre pilonii importanți de la începutul crizei sanitare. Chiar dacă perioada de lockdown a pus presiune pe întreaga societate, proprietarii de restaurante au găsit soluții pentru a-și menține propriile business-uri funcționale și de a satisface nevoile consumatorilor, care decid tot mai des unde vor lua masa de prânz pe baza calității nutriționale oferite în meniurile unităților alimentare”, a declarat Anamaria Busuioc (foto), Legal & Public Affairs Director Edenred România.

Aceasta a adăugat că pauza de prânz nu mai este o simplă pauză într-o zi de lucru, ci o modalitate prin care ”contribuim la atingerea bunăstării personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajații chestionați în sondaj care au plasat comenzi de mâncare la restaurante în timpul lockdown-ului”.

76% dintre proprietarii de restaurante: ”Tichetele de masă au avut un impact pozitiv”

Potrivit Barometrului FOOD, în 2020, tichetele de masă au reprezentat un bilet pentru o pauză de masă mai accesibilă, mai simplă și mai echilibrată. Astfel, pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din rețeaua de parteneri care acceptă plăți cu tichetele de masă, această soluție a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajați sunt conștienți că puterea lor de cumpărare ar fi afectată în lipsa tichetelor de masă.

Edenred este lider de piaţă ca platformă de servicii şi plăţi şi este partenerul de zi cu zi al întregului ecosistem al pieţei muncii, conectând peste 50 de milioane de angajaţi şi 2 milioane de comercianţi parteneri prin intermediul a peste 850.000 de clienţi corporativi în 46 de ţări. În 2020, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproape 30 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicaţii mobile, platforme online şi carduri.