Sistemul Coca-Cola în România aduce o valoare adăugată de 448 milioane de euro în economia autohtonă

Cristina Dobreanu 17/05/2017 | 13:57 Ştiri
Sistemul Coca-Cola în România aduce o valoare adăugată de 448 milioane de euro în economia autohtonă

Prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB, potrivit studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, a anunțat compania.

Mai bine de jumătate din această sumă, generată de întregul lanţ de valoare Coca-Cola, reprezintă contribuţia la bugetul de stat – 241 milioane euro – şi constituie 0,8% din toate taxele încasate de statul român. Totodată, fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează alte 12 locuri de muncă în economie.

Rezultatele studiului, corelate datelor anului fiscal 2015, mai arată că valoarea adăugată directă (salariile și taxele, cu excepția TVA) a Sistemului Coca-Cola însumează 53 de milioane de euro.

Totodată, taxele și impozitele plătite direct de către Sistemul Coca-Cola reprezintă 20 milioane de euro, iar întregul lanț de valoare Coca-Cola contribuie la bugetul public cu 241 milioane euro. De asemenea, cel mai mare beneficiar al lanţului de valoare Coca-Cola este bugetul de stat. Taxele și impozitele plătite pe întregul lanț Coca-Cola reprezintă 54% din total valoare adăugată.

În sistemul Coca-Cola lucrează, în total, în România, 1.500 de persoane. Prezenţa Coca-Cola în România susţine 19.900 de locuri de muncă, pe întregul lanţ de valoare al sistemului, ceea ce echivalează cu 0,3% din întreaga piață a forței de muncă din România.

„Avem rădăcini puternice aici şi un angajament ferm faţă de România. De-a lungul celor peste 25 de ani de prezenţă pe plan local, am obţinut rezultate remarcabile în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă şi am generat valoare pentru economia României”, a declarat Jaak Mikkel (foto), General Manager Coca-Cola HBC România.

În plus, Coca-Cola contribuie să la dezvoltarea comunităților locale şi alocă, anual, între 700.000 de euro şi 1.000.000 de euro, în principal către cele trei direcții strategice: protejarea mediului şi a resurselor naturale, susţinerea dezvoltării profesionale a tinerilor şi femeilor, precum şi implementarea de proiecte alături de comunităţile locale, pentru dezvoltarea acestora.

Studiul a fost realizat de firma de consultanţă Steward Redqueen, pe baza datelor financiare din 2015 și detaliază impactul generat de Sistemul Coca-Cola şi lanţul său de valoare în economia României, atât prin generarea de locuri de muncă şi plus valoare în sectoarele economice importante, cât prin contribuţia reală la dezvoltarea comunităţilor locale.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.