Sezonul Franța – România 2019, un maraton cultural, economic și științific cu peste 300 de evenimente

Mimi Noel 05/10/2018 | 14:28 Timp Liber
Sezonul Franța – România 2019, un maraton cultural, economic și științific cu peste 300 de evenimente

În lumea digitală de azi, victoria s-ar putea să nu mai depindă de armata câștigătoare, ci de povestea câștigă­toare, nota John Arquilla. Sezonul FranțaRomânia 2019, care va începe curând, este cea mai mare șansă a României de a se face auzită altfel, spunându-și povestea în cutia de re­zonanță a Franței, țara cu cea mai pu­ternică diplomație culturală.

Acest articol a apărut în numărul 49 (24 septembrie – 7 octombrie) al revistei NewMoney

Mai sunt două luni până la inaugurarea oficială a Sezonului Franța–România 2019, un maraton cultural, economic, științific de peste 300 de evenimente organizate în ambele țări timp de șase luni, până pe 14 iulie 2019 și pentru care ambele state scot din buzunar 3,5 milioane de euro.  O inaugurare în doi pași – la Centrul Cultural Georges Pompidou, cu o expoziție și o instalație, urmată în 30 noiembrie de un concert pe scena Philharmonie de Paris al celebrului pianist Radu Lupu, alături de Orchestra Română de Tineret dirijată de Cristian Mandeal.

Gândit să se deruleze într-un context mai larg – zece ani de parteneriat strategic cu Franța, Centenarul Marii Uniri și prima președinție rotativă a Uniunii Europene deținută de România –, Sezonul va fi cel mai important exercițiu de soft power al României din istoria sa. „Un proiect de stat care nu are precedent, ca scară și complexitate“, în formularea lui Andrei Țărnea, comisarul Sezonului din partea României într-un interviu, tot în doi pași, acordat NewMoney.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.
← Close