Șeful Praktiker: „Nu este greu să devii din nou numărul unu. Ținta noastră este să ajungem cum eram pe vremuri”

Cristina Dobreanu 14/12/2016 | 13:01 Oameni
Șeful Praktiker: „Nu este greu să devii din nou numărul unu. Ținta noastră este să ajungem cum eram pe vremuri”

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Trăiește fiecare zi curajos, fii mândru de munca ta, mereu să termini ceea ce ai începutsau fii ferm, dar corect“ – sunt doar câteva dintre principiile cowboy-ilor din westernurile america­­ne. În lumea de dincoace de ecran a lui Ömer Süsli, toate acestea sunt, praktik, literă de lege.

„În fiecare duminică mă uit la câte un film cu cowboy. Duminica, la ora 10, de 40 de ani. Sunt unele filme pe care îmi dau seama că le-am mai văzut acum 20 de ani. Dar nu am renunțat la această pa­siune. Mă mai întreabă lumea dacă chiar există atâtea filme cu cowboy? Sigur că sunt, da­­că eu de 40 de ani mă uit la ele“, măr­tu­­ri­­seș­­te Ömer Süsli, proprietarul retailerului de bricolaj Praktiker România.

La fel ca în filmele western, atunci când un cowboy se luptă prin forțe proprii să câștige o luptă în Vestul Sălbatic, așa în­cearcă acum și Ömer Süsli, antreprenor român de origine turcă, să readucă Praktiker în poziția fruntașă pe care o ocupa înaintea crizei.

Răbdare, răbdare, răbdare. „Nu este greu să devii din nou numărul unu. Roata se întoarce în cele din urmă și ținta noastră este să ajungem cum eram pe vremuri“, spune meditativ Ömer Süsli despre compania pe care a achiziționat-o în urmă cu aproape trei ani. Înainte de criză, Praktiker era liderul pieței de bricolaj, cu vânzări de aproape 300 de mili­oane de euro în 2008, unul dintre cei mai buni ani ai săi pe piața autohtonă. Cinci ani mai târziu, în 2013, ultimul, de altfel, în care Praktiker România a fost sub umbrela companiei-mamă germane, bilanțul arăta cu totul altfel: afaceri de 130 de mi­li­oane de euro și pierderi de 16,4 mili­oa­­ne de euro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.