Se teme cineva, în România, de mașinile electrice?

Carol Dan 26/10/2016 | 11:23 Companii
Se teme cineva, în România, de mașinile electrice?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

„Am vrut să-mi cumpăr o mașină electrică, dar prețurile mi-au provocat un șoc…“ Dincolo de glumă, cum arată viitorul electricelor pe șoselele din România?

„Efortul achiziției unui automobil este mare. Oamenii se gândesc, în general, să își cumpere o mașină de care să se folosească fără a mai investi și în prize de alimentare, de exemplu. Cu 20.000 de euro e logic în România să achiziționăm o mașină cu combustie internă. Poate peste zece ani de acum încolo se va schimba ceva, în sensul adoptării pe scară largă a mașinilor electrice“, comenta un internaut o știre care spunea că în primele patru luni ale lui 2016 se vânduseră în România doar cinci mașini electrice.

Prețul și infrastructura deficitară sunt, de altfel, motivele cel mai des invocate. Numai că puținii, deocamdată, proprietari de mașini electrice și hibride ar putea scăpa în curând de stresul încărcării bateriei. Distribuitorii de energie caută parteneriate cu companiile petroliere, chiar dacă acestea din urmă privesc cu rezervă intrarea pe piață a mașinilor electrice.

România electrică. „Avem în plan extinderea în acest domeniu, însă momentan evaluăm diferite opțiuni de intrare pe piață“, spune Martin Zmelik, country manager al grupului ceh CEZ în România, companie care deține deja două stații proprii de alimentare a vehiculelor electrice. Încărcarea bateriilor în cele două stații ale CEZ este încă gratuită, dar acest lucru se va schimba. Ca modalități de plată, cele cu o rată mai mare de aplicabilitate sunt cartelele preplătite sau achitarea facturii prin abonamentul de telefonie mobilă.

Cele mai mari rețele de distribuție a carburanților aparțin companiilor OMV Petrom (550 de stații), KMG International (peste 700 de puncte de vânzare), Lukoil (300 de unități) și MOL (circa 200).

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Carol Dan și-a început munca în presă în 2005, în Bistrița. După nouă ani în agenția de presă Mediafax, a trecut la cotidianul Ziarul Financiar și apoi la site-ul wall-street.ro. În septembrie 2016 s-a alăturat redacției New Money. Scrie pe domeniile energie și industrie.