Școala de miliardari: secretele din spatele studiilor pe care le au șefii de la Tesla, Microsoft, Google ori Nike

Mimi Noel 21/06/2017 | 17:46 Global
Școala de miliardari: secretele din spatele studiilor pe care le au șefii de la Tesla, Microsoft, Google ori Nike

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Elon Musk (Tesla), Steve Balmer (Microsoft), Larry Page și Sergey Brin (Google), Paul Knihgt (Nike) sunt doar câteva nume de succes care au trecut pe la Stanford. Absolvenții școlii de business de la Stanford, unde eșecurile sunt săr­bă­torite, primesc cele mai mari salarii la angajare și mulți dintre ei aleg săși pornească propriul business.

Școala de business a Universității Stanford a produs cel puțin patru miliardari self-made și 244 de directori executivi activi la acest moment, dar Ross Pedersen din promoția 2016 se trezește zilnic la două noaptea patru zile pe săptămână pentru a curăța toalete.

Până la începutul lunii februarie, Pe­dersen (25 de ani) a fost vicepreședinte la un fond de hedging din Dallas, Verdad Advisers, unde spune că făcea selecția titlurilor de valoare sau a companiilor care meritau să atragă investiții. A înce­put în ultimele luni la Stanford, în regim part time, apoi la program întreg, la o săp­tămână după absolvire. Avea de dat înapoi un credit de studii de 55.000 de dolari, iar Verdad îi oferise deja un salariu anual de șase cifre. Dar la câteva luni după ce a început serviciul, dorința de a servi în zona publică a început „să-l consume“, mărturisește. La scurt timp, cu bine­cuvântarea șefului său, s-a înrolat în armata americană și s-a pregătit să devină membru al Gărzii Naționale.

Alegerea făcută de Pedersen explică de ce absolvenții de MBA la Stanford câștigă mult comparativ cu toți ceilalți. În timp ce își face stagiul la Fort Benning (Georgia) pentru a deveni ofițer de infanterie, mulți, dacă nu chiar toți foștii săi colegi de la Stanford, lucrează în consultanță, investiții private și au salarii de șase cifre, unii chiar ajungând la 450.000 de dolari pe an. Cotată într-un top al Bloomberg BusinessWeek pe locul al doilea în rândul progra­melor de MBA din SUA, după Harvard, Uni­versitatea Stanford își încurajează stu­denții să-și urmeze pasiunile. „Avem o cul­tură care te încurajează să faci ceea ce vrei, să explorezi acolo unde pentru alții pare o nebunie“, spune Pedersen.

La Stanford, eșecurile sunt sărbătorite. Studenții își permit să sară peste anumite lecturi obligatorii pentru a participa la în­tâlniri cu investitori de risc în speranța că ideile lor vor reuși să atragă finanțare. În schimb, studenții ambițioși de la alte programe de MBA se uită mai degrabă după joburi lucrative în zona de private equity sau în alte sectoare bine remunerate.

CULTURA LIBERTĂȚII. Angajatorii sunt dispuși să plătească ceva mai mult pentru un absolvent de Stanford tocmai pentru că aduce cu el un anumit tip de atitudine și cultură în companie. Este expli­cația pentru care absolvenții de MBA la Stanford sunt cel mai bine plătiți, depă­șind Harvard sau Wharton (Pennsylvania), potrivit cercetării Bloomberg BusinessWeek. Altfel spus, un absolvent de Stanford câștigă 285.000 de dolari anual, aproape la paritate, dar puțin mai mult decât unul de la Harvard.

Recrutorii, pedagogi, foști studenți sau reprezentanți ai altor universități recunosc la unison că prestigiul Stanford, am­pla­sată în zona Golfului San Francisco, nu departe de companii din Silicon Valley (sediile Google sau Facebook sunt la doar 7 mile depărtare), atrage oferte generoa­se din partea oricărui angajator.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.