Salată à la Cluj: povestea extinderii internaționale a unui brand românesc de mâncare sănătoasă

Cristina Dobreanu 08/11/2016 | 12:02 Oameni
Salată à la Cluj: povestea extinderii internaționale a unui brand românesc de mâncare sănătoasă

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Salată cu salată, piețele internaționale sunt tentate cu un concept venit din inima Ardealului, de la Cluj. Businessul a trecut recent prin momente dificile, dar recitalul în forță al SaladBox trebuie să meargă mai departe.

Nimic nu prevestea că un weekend obișnuit se va transforma într-o tragedie. Vlad Lupaș, Chief Commercial Officer (CCO) și unul dintre fondatorii SaladBox, a murit după un salt eșuat cu parașuta. În acest punct, orice alte cuvinte sunt de prisos.

Cutia cu francize. În lumea rece a cifrelor, „businessul merge înainte, nimeni nu este de neînlocuit“, după cum încearcă să se încurajeze Dan Isai, CEO al companiei, explicând că procedurile interne sunt atât de bine puse la punct încât afacerea ar putea să funcționeze chiar și fără el.

Tragedia s-a consumat într-un moment în care afacerea cu salate este în plină expansiune internațională, iar vânzările au crescut constant în cei patru ani de la lansare.

Acțiunile lui Vlad Lupaș vor reveni familiei sale (soției și copiilor). În echipa de management a fost cooptat, ca director de operațiuni, începând cu 1 noiembrie, Răzvan Iancău, cu o experiență de peste 20 de ani în companii precum Domo, Lavazza sau Vel Pitar. Fostul CCO este mai greu însă de înlocuit în familie, căci Lupaș și Isai erau cumnați, iar încrederea pe care o avea în el era cu atât mai mare.

Revenind la extinderea în afara granițelor, Dan Isai speră ca în 2017 să ajungă cu salatele sale la cutie pe patru continente (Europa, Africa, Asia și America).

Dacă în România a fost un deschizător de drumuri cu acest tip de mâncare – și se întâmpla într-o țară în care carnea aproape că nu lipsește din farfurie la nicio masă –, în afara granițelor, unde salatele sunt o prezență constantă în meniul cotidian, are lupte chiar mai grele de dus.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.