Ştiri

S-a triplat numărul de cereri de conciliere ale românilor în relaţia cu finanţatorii, în primele nouă luni

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a anunţat, marţi, că numărul cererilor de conciliere ale românilor în relaţia cu finanţatorii este de 3,2 ori mai mare după primele nouă luni, faţă de perioada similară a anului trecut, transmite News.ro.

Totodată, numărul românilor care au apelat la CSALB a crescut cu 140% în primele nouă luni, faţă de perioada similară a anului trecut, până la 1.580. Dintre aceştia, 862 de consumatori au depus cereri conforme, potrivit CSALB.

„În urma negocierilor purtate cu băncile, 252 de români au găsit o soluţie în primele nouă luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, faţă de 25 în aceeaşi perioadă din 2017”, se arată în comunicat.

Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, a subliniat că instituţia a trecut de pragul de 400 de dosare constituite.

„După primele nouă luni, am reuşit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite şi 250 de dosare soluţionate, ceea ce demonstrează o creştere certă a activităţii CSALB şi, implicit, un grad de conştientizare şi de interes tot mai mari, la nivelul cetăţeanului, în ceea ce priveşte soluţionarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu.

Din totalul dosarelor soluţionate în primele nouă luni, 90% au fost încheiate cu hotărâre, adică soluţia propusă de conciliator a fost acceptată de ambele părţi şi doar 10% prin încheiere, adică cel puţin una dintre părţi nu a acceptat soluţia propusă. Restul dosarelor constituite se află în faza de analiză, potrivit CSALB.

„Acest lucru arată şi că instituţiile de credit încep să devină mai deschise, pe măsură ce încep să înţeleagă beneficiile concilierii. Spre exemplu, în luna iunie, un consumator din Dolj a cerut băncii micşorarea ratei lunare şi a perioadei de rambursare. A obţinut ştergerea integrală a datoriei de 20.000 euro şi închiderea creditului”, se arată în comunicat.

Trimestrul al treilea a fost unul dintre cele mai bune pentru CSALB, înregistrându-se o creştere de 34% a numărului de dosare soluţionate, evoluţie influenţată şi de lansarea, în luna iulie, a aplicaţiei online prin care consumatorii pot transmite cererile mai uşor, gratuit şi uşor de urmărit.

„Doar în ultima săptămână din septembrie au fost înregistrate 30 cereri conforme, dintre care 20 au fost formulate prin intermediul aplicaţiei”, se arată în comunicat.

 


FOTO: Guliver / Getty Images

NewMoney

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

2 zile ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

2 zile ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

2 zile ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

2 zile ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

2 zile ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

2 zile ago

Acest website folosește cookies