Românii vor da mai mult de un sfert din venitul familiei pe cadourile de Crăciun

Florel Manu 16/12/2016 | 14:46 Ştiri
Românii vor da mai mult de un sfert din venitul familiei pe cadourile de Crăciun

România se află pe locul patru în Europa în ceea ce privește cheltuielile pentru cadourile de sărbători, după Germania, Lituania și Estonia, arată un studiu realizat de Ferratum Group care compară obiceiurile de consum din perioada Crăciunului în 20 de țări.

Potrivit analizei, pe primul loc în topul cadourilor preferate de români în perioada sărbătorilor sunt articolele vestimentare, cu 23% din cumpărături, în timp ce jucăriile ocupă locul al doilea cu 17%. Urmează electrocasnicele, care reprezintă 16% din cheltuielile făcute de români pe cadouri.

Potrivit datelor Barometrului de Crăciun, cheltuielile vor scădea semnificativ în Marea Britanie (UK) comparativ cu Crăciunul trecut. Pe vreme ce în 2015 britanicii plănuiau să cheltuiască 38,5% (1.145 de euro) din venitul gospodăriei lor în perioada sărbătorilor de iarnă, anul acesta procentul este de doar 23% (695 de euro), arată Ferratum.

Pe de altă parte, nemții, locuitorii țării cu cea mai mare putere economică din Europa sunt dispuși să consume mai mult de 30% din veniturile gospodăriei (807 euro), în acest, an cu ocazia sărbătorilor de Crăciun. Cifra este cu aproximativ 10% mai mare decât media pe familie (22%), în toate cele 20 de țări care au participat la sondajul realizat de Ferratum.

Germania este urmată, în mod surprinzator, de micile țări baltice, Lituania și Estonia, în timp ce consumatorii cei mai chibzuiți pot fi găsiți în Norvegia, Finlanda și Olanda.

În Finlanda, țara de origine a Ferratum Grup, gospodăriile cheltuiesc in jur de 15% din venitul net disponibil pe achiziții de Crăciun (468 de euro).

Chiar dacă trei sferturi din cheltuielile de Crăciun se desfășoară prin canalele tradiționale, ponderea cumpărăturilor online este inevitabil în creștere. Conform datelor Barometrului, media cumpărăturilor online pe familie va crește față de ultimii ani, de la 21,6% la 24,5%, anul acesta.

Sondajul a fost efectuat de către clienți activi Ferratum Group în 20 de țări din Europa ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate locațiile.

 


FOTO: Cristina Dobreanu / NewMoney

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.