Românii sunt plictisiți de reclamele din online. Ce le captează atenția internauților

Gabriel Bucur 02/03/2017 | 18:35 Ştiri
Românii sunt plictisiți de reclamele din online. Ce le captează atenția internauților

Mai mult de două treimi (70%) dintre românii din mediul urban cred că sunt prea multe reclame pe internet. Tot atâția (75%) spun că reclamele din online sunt repetitive și le consideră plictisitoare (59%), arată un studiu realizat de compania de consultanță în marketing iSense Solutions.

Internauții iau atitudine atunci când promovarea brandurilor în online devine prea agresivă. În acest caz, 67% spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul sau serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. În 2017, față de 2016, mai mulți români au recunoscut că au instalat programe de Adblock – 32% faţă de 19%.

Consumatorii ar fi mai atenți la conținutul publicat de o marcă în mediul online dacă reclamele ar fi utile pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzante (34%).

„Este în continuare o mare provocare pentru branduri să găsească acel conținut care nu doar să ajungă la publicul vizat, ci și să-i mențină atenția. (…) De aceea, recomandăm ca strategiile de promovare ale brandurilor să fie centrate pe conținut valoros și relevant, având la bază analize complexe ale targetului”, sfătuiește Traian Năstase, Managing Partner în cadrul iSense Solutions.

Românii încetează să mai urmărească o marcă pe Facebook, adică îi dau „unfollow”, în cazul în care conținutul promovat nu este util pentru ei (55%), marca este plictisitoare (31%) sau promovarea se face în exces (29%). În schimb, consumatorii vor ca informațiile dintr-o reclamă să fie împărtășite de un expert sau un specialist în domeniu (70%), de marcă (52%), de oameni obișnuiți (46%) sau de celebrități (22%), mai arată studiul.

Interacțiunea în mediul online este importantă. Circa trei din zece români sunt enervați atunci când o companie nu le răspunde la comentarii sau la întrebări. Aproape o treime dintre respondeţi ar vrea să li se răspundă în timp real, 20% – în câteva minute, 16% – după câteva ore, iar 31% – în aceeași zi.

Pentru opt din zece români, calitatea este principalul criteriu care i-ar determina să recomande mai departe un produs sau un serviciu. Invers, românii sunt determinați să cumpere un produs dacă le este recomandat de persoane cu care împărtășesc valori comune, iar 26% chiar au cumpărat ceva în urma unei recomandări de la cineva în care au încredere.

Românii consideră că un brand sincer trebuie să aibă principii morale și să nu fie interesată doar de profit (79%), că n-ar trebui să-și exploateze angajații (74%), că ar trebui să-și recunoască greșelile și să încerce să le îndrepte (73%), dar și să nu promită ce nu poate face (69%).

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.