Categories: Ştiri

Românii cumpără tot mai multe autoturisme electrice sau hibride. Toyota și-a dublat vânzările în mai

Românii au început să cumpere tot mai multe autoturisme „verzi“ (electrice și hibride), astfel că acest segment a ajuns la o cotă de piață de 3,4% în primele cinci luni din 2019.

În mai, vânzările de astfel de autoturisme au atins cea mai mare pondere lunară de când această categorie de autoturisme este evidențiată în statisticile Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme din România, de 4,6% din piață.

Vânzările de mașini hibrid Toyota în România au înregistrat în mai cea mai bună performanță lunară de la începutul anului, +118% comparativ cu mai 2018, pe fondul cererii puternice venite din partea cumpărătorilor, în cadrul programului Rabla, dar și a apetitului tot mai mare al pentru autoturisme ecologice și fiabile.

Pe categorii, luna mai a adus o creștere de 149,3% (2,5 ori) la autoturismele full electrice și o scădere de 34,3% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creștere de 71,0%, potrivit datelor APIA. În acest context, trebuie remarcată evoluția foarte bună din primele două luni de derulare a Programului Rabla Plus din acest an, perioadă în care numărul persoanelor fizice care au achiziționat o mașină electrică sau hibrid a crescut de cinci ori, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Într-o singură lună, mai, au fost astfel comercializate 587 de autoturisme hibrid marca Toyota, rezultat care a contribuit din plin la creșterea cumulată a vânzărilor pe primele 5 luni ale anului. În total, au fost achiziționate 2.438 de unități în intervalul ianuarie – mai 2019, cu 31% mai multe față de perioada similară a anului 2018, două treimi din rezultat fiind asigurat de modelele hibrid.

„În această perioadă, Toyota a înregistrat cea mai bună performanță de vânzari la nivelul pieței auto locale din ultimul deceniu, într-o perioadă în care cumpărătorii devin din ce în ce mai conștienți de avantajele pe care le oferă un vehicul hibrid comparativ cu unul convențional. Costul total de exploatare al unui vehicul hibrid este cu până la 10% mai mic decât al unuia convențional și, în același timp, și cheltuielile de service, mentenanță și reparații se reduc cu până la 50% față de modelele convenționale”, a declarat Edit Târcolea, General Manager Toyota România.

Toyota România este lider național în vânzarea de mașini hibrid, cu o cotă de 69% în segmentul eco în 2018 conform statisticilor APIA.


Foto: Facebook/Toyota

NewMoney

Recent Posts

Kaufland anunță că oferă reduceri egale cu valoare garanției recuperate la returnarea recipientelor SGR

Kaufland România derulează, în perioada 6-12 mai, o nouă campanie de încurajare a reciclării, cu…

o oră ago

Cod galben de furtuni în 24 de judeţe şi în Bucureşti

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, marţi, o atenţionare Cod galben de instabilitate atmosferică…

2 ore ago

Digi va distribui dividende de aproximativ 120 milioane lei

Digi Communications NV va propune acționarilor săi distribuirea de dividende în valoare de aproximativ 120…

2 ore ago

MetaWealth și One United Properties semnează un acord-cadru de 20 de milioane de euro

Start-up-ul fintech MetaWealth şi One United Properties anunță un acord-cadru de 20 de milioane Euro…

2 ore ago

Înmatriculările de mașini second hand au crescut în primul trimestru

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor s-au majorat cu 4,5%, în primul trimestru…

2 ore ago

Rata şomajului a scăzut în luna martie

Rata şomajului în luna martie 2024 a fost, în formă ajustată sezonier, de 5,3%, în…

3 ore ago

Acest website folosește cookies