Ştiri

România va atinge borna de 25.000 de vehicule electrice înmatriculate până la finalul anului

LEKTRI.CO, unul dintre cei mai importanți jucători în domeniul mobilității electrice din România, prezintă indexul de e-mobilitate pentru primele nouă luni ale acestui an. Conform datelor centralizate, specialiștii anunță că numărul total de vehicule electrice înmatriculate în România a depășit 21.000 de unități, iar până la finele anului estimează atingerea bornei de 25.000 de unități.

Potrivit indexului menționat, în intervalul ianuarie – septembrie 2022 s-au înregistrat 8,375 noi vehicule electrice, cumulând, astfel, un total de 21,258 de unități în România. Totodată, ultima lună din Q3 a adus cel mai mare număr de mașini electrice din acest an. Cu o creștere de peste 250% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, în septembrie 2022 s-au înregistrat 1,373 de înmatriculări.

„Piața de mobilitate electrică se află într-un proces continuu de evoluție, cifrele ne demonstrează acest lucru, cu precădere în ultimii doi ani. Adoptarea vehiculelor electrice devine o tendință tot mai vizibilă și în rândul românilor, iar creșterea acestei piețe trebuie susținută și de o infrastructură dedicată solidă. Perspectivele sunt optimiste în acest sens, iar inovațiile din domeniu ne ajută să menținem ritmul accelerat de dezvoltare a acestui segment”, a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.

Dacia Spring se menține în topul preferințelor românilor

Dacia Spring se menține, în continuare, în topul preferințelor românilor, înregistrând 642 unități înmatriculate doar în septembrie. Per total, în anul curent, au fost înscrise 4,168 de unități Dacia Spring – o creștere de aproape 50% față de 2021 -, fiind urmată de Tesla Model 3, cu 651 înmatriculări în 2022.

În topul general, Dacia Spring se remarcă cu 7,234 de unități, pe locul doi se regăsește Renault ZOE – cu 2,084, urmat de VW E-UP- cu 1,175 de unități. Segmentul high-end (ce include modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes – Benz și Porche) a înregistrat 82 noi înmatriculări în primele nouă luni ale acestui an.

Raportat la infrastructura de încărcare, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricții, cele mai utilizate sunt cele AC Type 2 și cele de tip fast-charger CCS/CHAdeMO. Potrivit portalului Plugshare, în România se regăsesc 2,896 încărcătorare publice, iar numărul locațiilor publice de încărcare a ajuns la 1,313.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

o zi ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

o zi ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

o zi ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

o zi ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

o zi ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

2 zile ago

Acest website folosește cookies