România, pe locul doi în rețeaua Glovo: Ce planuri are compania pentru piața din regiune

Senica Micu 13/01/2023 | 10:32 Companii
România, pe locul doi în rețeaua Glovo: Ce planuri are compania pentru piața din regiune

Transformarea Glovo într-o aplicație care să-ți permită accesul la orice fel de pro­dus din orașul tău, într-un timp foarte scurt – acesta este obiectivul compa­niei pentru piața din România și din regiune. Iar primii pași au fost deja fă­cuți.

„România este un hub regional – este cea mai mare piață din regiune și locul doi în rețeaua Glovo, formată din 25 de țări“, reiese din declarațiile reprezentan­ților Glovo, unul dintre cei mai mari ju­cători europeni de pe piața serviciilor de livrări rapide, care s-a lansat la nivel local în 2018. Ca parte a strategiei de dezvoltare în plan internațional, Glovo – în­ființată în 2015 la Barcelona (Spania) – a fost cumpărată anul acesta de liderul mon­dial în segmentul platformelor de li­vrare locală, compania germană Deli­very Hero, listată la Bursa de Valori din Frankfurt.

În acest nou context, afacerea din Ro­mânia se dezvoltă într-un ritm și mai alert, valoarea tranzacționată prin platforma Glovo fiind estimată în 2022 la peste 450 de milioane de euro, de la 240 de milioane de euro în 2021. Urmează și alte creșteri, care au legătură cu diversificarea categoriei de produse accesibile în platformă, cu un singur scop: Glovo să devină „un mall care încape într-un buzunar“.

„La nivel de strategie, vom continua planul de a investi în core businessul nostru (segmentul de restaurante), în dezvoltarea segmentului de retail alimentar și, desigur, în alte segmente. Vrem să fim pre­zenți în cât mai multe orașe din România“, spune astăzi Victor Răcariu, director regio­nal Europa de Sud-Est al Glovo, platforma fiind prezentă deja în 79 de orașe din Ro­mânia, cu aproximativ 8.000 de curieri parteneri.

Consolidare

La finalul anului trecut, spaniolii și-au conso­lidat poziția în România în urma preluării competitorului Foodpanda, concurența cu alți jucători precum Bolt, Bringo sau Takeaway.com devenind și mai acerbă.

„Ultimii ani au adus cu sine foarte multe provocări, iar businessul nostru, ca oricare altul, a trebuit să se adapteze. (…) Sun­tem atenți la tot ce se întâmplă la gra­niță. După izbucnirea conflictului, Glovo și-a întrerupt temporar operațiunile în Ucraina, însă acestea au fost reluate în mar­tie. În condiții greu de imaginat pentru mulți dintre noi, colegii Glovo din Ucraina au reușit să continue operațiunile și businessul a revenit la 80% din valorile de dinainte de izbucnirea războiului“, detaliază contextul Victor Răcariu.

Compania și-a diversificat proiectele la nivel de regiune, în paralel cu extinderea la nivel național, cu scopul de a transforma Glovo „într-o aplicație ce permite ori­cărui utilizator să aibă acces la orice din orașul său, într-un timp foarte scurt“. Tot ca parte a strategiei de consolidare a poziției la nivel regional și local, Glovo și-a dublat echipa în ultimul an, ajungând la peste 250 de angajați permanenți.

O altă mișcare de strategie a fost și deschiderea a 12 centre de micro fufillment (MFC) ce operează sub brandul Glovo Express, în cinci orașe din țară: București, Brașov, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. „Vom continua dezvoltarea Glovo Express, rețeaua noastră de spații comerciale special create pentru a oferi produse de larg consum cu livrare ultrarapidă, în mai puțin de 30 de minute, a căror ofertă este listată exclusiv virtual, în aplicația Glovo“, deta­liază Răcariu.

Cea mai mare comandă de până acum din Glovo Express a constat în 94 de produse în valoare de circa 3.500 de lei (peste 700 de euro), iar comanda cu cel mai rapid timp de livrare – 11 minute – a avut 30 de pro­duse, din opt categorii.

Pentru aprovizionarea rețelei locale Glovo Express, compania colaborează cu peste 65 de furnizori. Ca o paranteză, la nivel global sunt aproximativ 100 de centre Glovo Express în 14 țări (România, Spania, Italia, Portugalia, Ucraina, Georgia, Kenya, Maroc, Serbia, Croația, Coasta de Fildeș, Kazahstan, Muntenegru și Nigeria).

La jumătatea lunii decembrie, compania a anunțat că dezvoltă un parteneriat cu brandul argentinian Franui pentru România, utilizatorii având posibilitatea de a comanda acest snack dulce exclusiv prin Glovo Express. Cu alte cuvinte, brandul se lansează exclusiv online, prin intermediul unei platforme de tip multi-categorie. În pa­ran­teză fiind spus, Franui se produce în Va­lencia și are la bază o rețetă originară din Patagonia, folosind zmeura selecționată manual, provenită de la mici producă­tori, care folosesc metode de cultivare re­ge­ne­rative.

Cu marii retaileri

De anul acesta, în urma unui parteneriat încheiat cu lanțul de hipermarketuri Carrefour, utilizatorii Glovo au posibilitatea să comande și din­tr-o gamă de 20.000 de produse comerciali­zate de retailerul francez prin 15 dintre ma­gazinele sale din orașele mari, printre care București, Brașov, Iași, Drobeta-Turnu Severin, Pitești sau Constanța.

Potențialul pentru afacerile care se dez­voltă în această zonă este confirmat și de Freshful by eMAG, un hipermarket online cu livrare rapidă a produselor alimentare proaspete, cu o echipă proprie de curieri, lansat în urmă cu mai bine de un an, în urma unei investiții de cinci milioane de euro. „90% din produsele din portofoliul 5 To Go Home sunt acum listate pe Freshful; după nici două luni de când suntem listați, comenzile sunt repetitive“, spune și Radu Savopol, fondatorul rețelei 5 To Go, care a încheiat recent un parteneriat cu Freshful.

Ce aduce însă Glovo diferit pe segmentul de livrări rapide? „Diversificarea cu produse din alte categorii“, răspunde Ră­cariu. Ilustrativ în acest sens este un par­teneriat încheiat de curând cu Mobexpert, grup deținut de antreprenorul Dan Șucu, prezent pe segmentul de producție și retail de mobilă, grație căruia utilizatorii aplica­ției Glovo din București, Constanța, Oradea, Iași, Sibiu, Pitești, Suceava, Timișoara și Brașov pot alege din peste 3.000 de produse pentru casă de la Mobexpert. „Pentru noi, parteneriatul cu Mobexpert este un pas înainte înspre atingerea scopului de a transforma Glovo într-un mall ce încape în buzunarul fiecăruia dintre noi“, a spus și Iustinian Belghir, general manager Glovo România. Rețeaua regională a Mobexpert numără 28 de hipermagazine și ma­gazine de dimensiuni mai mici, precum și un magazin online. Grupul are 2.100 de an­gajați și o cifră de afaceri anuală de circa 250 de milioane de euro.

Glovo operează astăzi în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa, având apro­ximativ 2,5 milioane de utilizatori activi în fiecare lună.

Pe scurt

Glovo, unul dintre cele mai cunoscute marketplace-uri online din România, care le permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil, își continuă expan­siunea la nivel de regiune. Cum arată astăzi afacerea companiei în plan local?

  • TOTAL. ­­450 milioane de euro este valoarea tranzacționată estimată prin platforma Glovo până la finalul anului 2022.
  • TRANZACȚIE. ­­Anul acesta, Glovo – înfiin­țată în 2015 la Barcelona (Spania) – a fost cumpărată de liderul mondial în segmentul platformelor de livrare locală, compania germană Delivery Hero, listată la Bursa de Valori din Frankfurt.
  • ACOPERIRE. ­­Numărul de orașe din România în care aplicația Glovo este disponibilă a ajuns la 79 până la momentul de față, cu aproximativ 8.000 de curieri parteneri.

Acest articol a apărut în numărul 154 al revistei NewMoney

FOTO: Laszlo Raduly

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.