Rețeta spaniolă: cum recuperezi o pierdere de un milion de euro în perioadă de criză

Florel Manu 23/11/2016 | 11:28 Oameni
Rețeta spaniolă: cum recuperezi o pierdere de un milion de euro în perioadă de criză

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Se mai poate zâmbi pe o piață trimisă la podea de criză? Rafaela Nebreda o face tot timpul.

„Bună dimineața, Rafaela!“. „Bună, fetelor! Ce mai faceți? Am adus bomboane!“. Așa începe Rafaela Nebreda o zi de luni la agenția sa imobiliară, Imoteca, după o deplasare de două săptămâni în Statele Unite. Intră pe ușă râzând și își pregătește întâlnirile. Arată către o hartă a Bucureștiului unde sunt marcate cu hârtii colorate câteva zeci de pro­iecte pe care deja le derulează sau urmează să le înceapă. „Acolo sunt proiectele noastre. Ar fi bine să fie mai multe“, zâmbește ea din nou.

Rafaela s-a născut în Bilbao și a venit în România în urmă cu 14 ani. Înainte, a lucrat în Brazilia, la ambasada Spaniei din Rio de Janeiro, unde oferea consultanță companiilor iberice. A trecut și pe la Bruxelles, unde și-a cunoscut partenerul de viață. „Soțul meu a vrut să creeze un business bazat pe consultanță într-una din țările aflate în preaderare la Uniunea Europeană. Am avut de ales între Bulgaria, Polonia și România. Am ales România pentru că are rădăcini latine“, povestește Rafaela.

La București, s-a angajat inițial la o firmă de con­sultanță și inginerie, însă după un an a decis să se alăture firmei de consultanță controlată de soțul ei, GIS Group. Compania oferea asistență firmelor iberice interesate să intre pe piața românească. „Ofe­ream servicii de contabilitate, administrare și finanțare. Cum 60-70% din aceste companii erau spe­cializate pe segmentul imobiliar, m-am speciali­zat și eu în imobiliare“, mai spune ea.

Criza a lovit mai devreme. În paralel cu fir­­ma de consultanță a soțului său, Rafaela a înființat o agenție imobiliară, Contempo, împreună cu un par­tener spaniol. Businessul consta în închirierea mai multor spații stradale în zone bune ale Capitalei. Un model de business cu costuri fixe foarte mari. Inițial, încasările erau foarte bune și apoi a venit criza și a rămas cu costuri mari și încasări mici. „Am pierdut un milion de euro“, explică Rafaela.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.