Retailerul britanic Marks & Spencer va închide magazinele din România

Florel Manu 08/11/2016 | 12:14 Ştiri
Retailerul britanic Marks & Spencer va închide magazinele din România

Marks & Spencer începe consultări cu cei 101 de angajați din România privind închiderea celor șase magazine pe care le deține pe piața locală, se arată într-un comunicat al companiei.

Retailerul britanic a anunțat că va renunța la operațiunile din zece piețe, unde deține 53 de magazine. Este vorba de unități din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda, Belgia, Romania, Franța și China.

Propunerile privind închiderea unităților din România „au fost elaborate de Marks & Spencer în urma unei analize cuprinzătoare a celor 466 magazine internaționale ale sale, desfășurată pentru a obține o imagine clară a activității companiei în prezent și a factorilor determinanți ai rezultatelor”, transmite compania.

Au fost analizate performanța și potențialul fiecăreia dintre piețele internaționale în care grupul este prezent. Potrivit studiului, activitatea internațională a Marks & Spencer poate fi grupată în două părți: un segment care include operațiunile realizate, ca model de afaceri, prin companii deținute de grup și care înregistrează pierderi pe mai multe piețe, și o activitate profitabilă, desfășurată în regim de franciză, care a înregistrat un profit de 87 de milioane de lire, în 2015.

Anul trecut, operațiunile desfășurate de grup prin companii aflate în proprietatea sa pe zece piețe au înregistrat o pierdere de 45 milioane lire și venituri de 171 milioane lire, iar activitățile de pe unele piețe au acumulat pierderi în ultimii cinci ani. Analiza a indicat că această situație este cauzată de o serie de factori, printre care portofoliul fragmentat de magazine deținute și dimensiunea redusă a afacerilor. În plus, există oportunități limitate de creștere pe aceste piețe în viitor.

Având în vedere analiza cuprinzătoare a activității internaționale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundată a activității noastre din România și a oportunităților de creștere pe termen lung pentru Marks & Spencer pe piață. Analiza noastră a arătat că în ultimii cinci ani am avut mari dificultăți în a atinge pragul de rentabilitate și nu mai putem continua activitatea din România. Nu este niciodată ușor să propunem schimbări care îi afectează pe angajații noștri și vom asculta cu atenție punctele de vedere ale acestora, în cadrul procesului de consultare privind propunerile noastre”, a declarat Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China și India în cadrul Marks & Spencer.

În ultimii cinci ani, mai mulți retaileri din zona modei au renunțat la afacerile din România. Retailerul de îmbrăcăminte francez Kiabi a ieșit de pe piața din România, ca urmare a pierderilor înregistrate până în 2012. Și grecii de la Sprider Stores au ieșit în 2012 din România, după cinci ani de pierderi. În 2014, și brandul american de îmbrăcăminte GAP a ieșit de pe piața locală, unde era operat în franciză de grecii de la Marinopoulos.

 


FOTO: Mediafax

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.