Războiul lui George Lucas

Mimi Noel 03/02/2017 | 13:49 Global
Războiul lui George Lucas

 

Eram pregătit să mă retrag de acum câțiva ani. Nu mă înnebunea ideea de a mai face o urmare a «Răz­boiului Stelelor» (Star Wars). Este genul de film care te consumă foarte mult, spunea în ia­nua­rie 2013 George Lucas, creatorul celei mai pro­fitabile francize de film din toate timpurile, într-o dis­cuție cu Bloomberg BusinessWeek des­pre vânzarea companiei sale, Lucasfilm, către WaltDisney pentru suma de 4 miliarde de dolari.

Avea la acel moment 68 de ani și mărturisea că este sătul de criticii și de fanii care îl tot acuzau că a dat pe mâna cui nu trebuie saga „Războiul Stelelor“, făcând referire mai ales la a doua trilogie. „Aș fi fe­­ri­­cit să las în spate toate criticile și atacurile la per­­­soană care m-au vizat în ultimii ani“, a mai spus ce­­lebrul regizor, decis să-și dedice ultimii ani fă­când filme experimentale care poate nu vor rula nicio­dată în cinematografe. Cel puțin, speră că așa nu va mai fi expus săgeților trimise de cineaști și ci­­ne­­fili  care cred că ultimul film bun făcut de Lucas da­­tează din 1983 (este vorba de „Întoarcerea Jedi“, ul­­ti­mul film din prima trilogie „Războiul Stelelor“, n.r.).

MOȘTENIREA. Chiar dacă s-a retras, Lucas este ho­tărât să lăse moștenire un proiect special a cărui măreție nu poate fi contestată nici măcar de cineva cu standarde galactice. Regizorul intenționează să construiască un muzeu – Muzeul Lucas de Artă Na­ra­tivă – care să adăpostească o colecție unică de artă despre care spune, cu mândrie, că este foarte ac­cesibilă din punctul de vedere al înțelegerii. Este vorba de lucrările lui Norman Rockwell (desenator, ilustrator și pictor american, n.r.) sau revistele de benzi desenate ale lui Flash Gordon. Nu vor lipsi nici suvenire și obiecte diverse păs­­trate din timpul fil­mă­­rilor la „Războiul Stelelor“. Lucas vor­­­­bește des­pre toate acestea ca fiind „artă na­­ra­­ti­­vă, genul de obiecte și lucrări ca­­re, la un loc, spun o poveste“.

Lucas s-a oferit să construiască muzeul într-un oraș american important. A anunțat că va suporta din ba­­nii proprii toate costurile de construc­­ție, va dona obiectele și lucrările. Valoarea cadoului de ar­­tă pe care regizorul vrea să-l ofere Americii ajun­ge la 1,5 miliarde de dolari. „Este genul de act epic de generozitate și altruism. George Lucas, ca oricare om de succes și foarte bogat, ar putea alege să facă orice cu banii pe care îi are. El a ales să ofe­­­re acest dar extraordinar oamenilor unui oraș ame­rican, implicit lumii întregi“, apreciază Don Bacigalupi, pre­șe­dintele viitorului muzeu Lucas.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.