Publicitatea TV, în declin la nivel mondial

Elena Marinescu 09/12/2019 | 22:07 Ştiri
Publicitatea TV, în declin la nivel mondial

Cheltuielile globale cu publicitatea pe televizor au scăzut cu aproape 4% în 2019, cel mai mare declin înregistrat după criza economică din 2009, acesta fiind un nou semn că industria de publicitate se îndreaptă înspre mediul online.

În pofida scăderii cheltuielilor cu publicitatea la TV, pe ansamblu cheltuielile totale cu publicitatea au crescut pentru al 10-lea an consecutiv, graţie în special cheltuielilor cu publicitatea digitală, care au crescut cu 15% în 2019.

Pentru prima dată în istorie, cheltuielile cu publicitatea digitală au reprezentat în 2019 mai mult de jumătate din cheltuielile globale cu publicitatea, fiind responsabile pentru 306 miliarde dolari din cele 595 miliarde dolari cheltuite la nivel mondial, potrivit unui raport al firmei de cercetare de piaţă Magna Global, citat de Bloomberg.

Televiziunea tradiţională a pierdut privitori în ultimii ani, pe măsură ce consumatorii au renunţat la serviciile de televiziune prin cablu şi satelit în favoarea serviciilor online precum Netflix şi YouTube.

Servicii de streaming vs marketing clasic

Acest fenomen a fost unul evident în SUA, cea mai mare piaţă de media din lume, şi ar urma să continue să se accelereze pe măsură ce o serie de giganţi din industria de media precum Walt Disney Co. şi AT&T Inc. îşi vor lansa propriile lor servicii de streaming.

Anterior, industria de televiziune a putut să compenseze scăderea numărului de telespectatori prin perceperea unor tarife mai mari. În prezent însă scăderea numărului de telespectatori depăşeşte creşterea preţurilor pentru publicitatea la TV.Aşa-numita televiziune liniară a înregistrat o scădere de audienţă de 10% în SUA, Australia şi China, potrivit lui Vincent Letang, autorul raportului, potrivit Agerpres.

În ceea ce priveşte canalele europene de televiziune au suferit scăderi de 7% până la 8% în rândul telespectatorilor cu vârsta între 18 şi 49 de ani, o situaţie mai grav comparativ cu declinul de 5% înregistrat anul trecut.

Panourile publicitare încă rezistă

„Aproape peste tot, vedem cum audienţa liniară înregistrează scăderi de două cifre sau o singură cifră dar cu valori mari”, a mai spus Letang, dând vina pe proliferarea serviciilor de streaming, care au cucerit Europa la câţiva ani mai târziu după SUA, precum şi pe încetinirea economiilor din regiune.

În schimb, cheltuielile cu publicitatea la radio s-au stabilizat în 2019, în timp ce panourile publicitare au reprezentat singura formă de media tradiţională care a înregistrat o creştere a cheltuielilor cu publicitatea.

Acest lucru se datorează faptului că marile companii din sectorul tehnologiei (precum Facebook, Apple, Amazon, Netflix şi Google) utilizează panouri publicitare pentru a-şi promova serviciile.