Proprietarul De la Ferma: o viață dedicată brânzeturilor

Cristina Dobreanu 28/03/2017 | 12:13 Oameni
Proprietarul De la Ferma: o viață dedicată brânzeturilor

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Să înveți să faci brânză durează o lună, dar să faci brânză bună durează o viață întreagă“, spune Marius Bîcu (38 de ani), cel care a reușit să ducă producătorul de lactate Unilact la afaceri de 3,8 mili­oane de euro în 2016. Un an-record, în care vân­ză­rile brandului De la Ferma au crescut cu 20%, iar profitul a ajuns la 450.000 de euro.

„Dacă anul trecut am avut creștere de 20%, este greu să mai faci și anul acesta la fel având aceeași fabrică, același număr de oameni și aceeași piață. Dacă te duci în altă piață, mai poți să crești, dar nu ne dorim acest lucru pentru 2017. Rămânem cu produsele în Europa“, mărturisește acum Bîcu, con­ști­ent că 2016 a fost un an excepțional, greu de repetat, ast­fel că pentru 2017 estimează un avans de doar 7-8% al afacerilor.

IMPORTANȚA SPECIALIZĂRII. De profesie inginer IT, antreprenorul Marius Bîcu a preluat în 2002 afacerea cu lactate începută de tatăl său în 1994, în localitatea Unirea, judeţul Alba. Ardelenii au pornit afacerea cu pași mărunți, însă creșterile înregistrate atât pe pia­ța locală, cât și la export i-au determinat să crească și gama de produse. În urmă cu trei ani au realizat însă că, pentru o companie mică cum este cea a lor, doar specializarea poate să fie cheia creș­terii sustenabile.

„Făceam la un moment dat și mozzarella. Dar acum trei ani am decis să facem doar brânzeturi româ­nești, iar din acestea să facem doar câteva produse, dar să le facem bine“, spune antreprenorul. Concret, în fabrica de la Unirea se produce doar cașcaval, brânză de burduf și brânză proaspătă (mai ales telemea). „Așa cum lui Danone nu i se potri­vește să facă brânză de burduf, așa nici noi nu o să facem nicio­dată iaurt cu fructe. Adică noi putem să îl facem, dar nu o să îl vindem“, explică el.

de la ferma_newmoney (2)

În momentul de față, fabrica are o capacitate de 2,5 tone de brânzeturi pe zi, dar Bîcu vrea să o dubleze, printr-o investiție de un milion de euro în două linii specializate pentru brânza de burduf și telemea pe care o are în plan pentru 2018. Pro­dusele companiei sunt prezente în toate orașele importante din România, peste 53% fiind vândute în hi­per­marketuri, aproape 20% în zona de HoReCa, iar restul în magazine de proximitate sau supermarketuri.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.