Proiectele private iau locul celor publice în afacerile din construcții

Andreea Neferu 22/05/2017 | 13:15 Ştiri
Proiectele private iau locul celor publice în afacerile din construcții

Proiectele private, în special cele de tip rezidențial, generează 42% din afacerile producătorului de pavele și borduri vibropresate Symmetrica din Suceava, un business anual de circa 20 de milioane de euro controlat de Florentina-Mihaela Stanciu şi Florin-Cristinel Stanciu.

„Dezvoltarea sectorului imobiliar și scăderea investițiilor cu fonduri bugetare sau comunitare în infrastructură au dus, în ultimul an, la modificarea raportului de vânzări pe tipuri de lucrări. Astfel, dacă în trecut proiectele realizate cu statul reprezentau circa 60% din businessul companiei, astăzi ponderea a ajuns la 50%, raportându-se o creștere pe segmentul privat”, a declarat Sebastian Bobu (foto), director executiv al Symmetrica.

Dincolo de proiectele private și cele publice, 8% din vânzările companiei merg către magazinele de bricolaj sau alți distribuitori autorizați, ”ajungând astfel, în majoritate, tot în proiecte realizate de persoane fizice”, potivit lui Bobu.

În ceea ce privește bugetul alocat de dezvoltatorii imobiliari, aceștia aleg de cele mai multe ori modele cu prețuri medii, situate între 60 și 70 lei pe metru pătrat. Când vine vorba de persoanele fizice, bugetul alocat este ușor mai ridicat, fiind vorba și de suprafețe mai mici. Astfel, aceștia aleg modele cu prețuri de până la 100 lei pe metru pătrat.

„Investitorii imobiliari au învățat, după anii de criză prin care a trecut industria, că materialele de calitate folosite în dezvoltarea locuințelor sunt factorul decident pentru clientul final. Chiar dacă clădirea în sine este cea care îi convinge pe cumpărători să aleagă sau nu un anumit ansamblu, exteriorul nu trebuie nici el neglijat. Astfel, românii își doresc tot mai mult să locuiască într-o zonă amenajată modern și care să nu prezinte riscul de a se deteriora în timp scurt”, a afirmat directorul executiv al Symmetrica.

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Bistriţa-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.


 FOTO: Synmetrica

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.