Ministerul de Finanțe a pus în dezbatere un proiect de lege care prevede obligativitatea asigurării RCA pentru trotinetele și bicicletele electrice cu o viteză maximă mai mare de 25 km/h.
„Vor intra sub obligația de asigurare și vehicule ce conform legislației naționale nu sunt supuse înmatriculării/înregistrării (trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule)”, se arată în nota de fundamentare.
Doar trotinetele și bicicletele electrice care au o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h sau cele care au o masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h sunt vizate de obligativitatea asigurării RCA, potrivit Hotnews.
În proiectul de lege, termenul „vehicul” va fi redefinit astfel:
b) orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie cu masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h;
c) orice remorcă destinată utilizării cu vehiculul menționat la lit. a) sau b), indiferent dacă este cuplată sau necuplată;
d) tramvai;
„Ca urmare a dezvoltării tehnologice, pe piața din România au intrat numeroase tipuri noi de vehicule motorizate, vehicule care datorită caracteristicilor acestora nu se supun obligației de înmatriculare/înregistrare însă produc accidente din care rezultă daune materiale dar și vătămări corporale.
Unele dintre acestea sunt acționate de un motor pur electric, altele de echipamente auxiliare iar astfel de vehicule ar trebui luate în considerare la definirea noțiunii de „vehicul” pentru care este impusă obligația de asigurare RCA în Uniunea Europeană și România.
Definiția respectivă ar trebui să se bazeze pe caracteristicile generale ale unor astfel de vehicule, în special viteza maximă constructivă și masa proprie, și ar trebui să se prevadă faptul că sunt incluse numai acele vehiculele antrenate de motoare ce generează putere mecanică.
Definiția ar trebui să se aplice indiferent de numărul de roți ale vehiculului și indiferent dacă vehiculele sunt supuse obligației de înmatriculare/înregistrare sau nu.
Lipsa unei astfel de reglementări conduce la excluderea acestor vehicule de la obligația de asigurare, caz în care nu sunt acoperite prejudiciile produse persoanelor prejudiciate/vătămate ca urmare a unor accidente de circulație produse în trafic pe drumuri deschise circulației publice sau pe drumuri private, neîngrădite, în care accesul persoanelor nu este interzis.”, se menționează în document.
Dogwifhat (WIF), moneda meme care continuă să stârnească un val de conversații în comunitatea crypto,…
Românii pot investi, începând de luni, 13 mai, în titlurile de stat TEZAUR, cu maturitãţi…
Peste 300 de tone de peşte şi produse din peşte au fost verificate de comisarii…
Grupul Mol a înregistrat în primul trimestru un profit înainte de impozitare de 382 milioane…
Pregătirile pentru Paște au fost făcute online, iar Freshful by eMAG, primul hypermarket 100% online,…
Strada Pajurei, între strada Presei şi strada Făurei, va fi liberă de maşini şi deschisă…
Acest website folosește cookies