Producătorul lactatelor Napolact, afaceri în creștere cu 4% și revenire pe profit

Cristina Dobreanu 14/06/2017 | 13:09 Ştiri
Producătorul lactatelor Napolact, afaceri în creștere cu 4% și revenire pe profit

FrieslandCampina Romania, producătorul brandului de lactate Napolact, a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri consolidată de 331 milioane de lei (73,7 milioane de euro), în creștere cu 4% comparativ cu anul precedent, și a revenit pe profit în urma finalizării programului de consolidare a operațiunilor de producție și a implementării unui program de investiții extensiv în cele două fabrici din Cluj-Napoca și Târgu Mureș.

Compania a valorificat creșterea consumului de produse lactate impulsionată de preferința consumatorilor pentru brandurile autentice și de un interes crescut pentru produsele premium.

Potrivit reprezentanților companiei, rezultatele au fost susținute de creșterea cererii pentru întreaga gamă Napolact, a brandului Frico și în special a Napolact Pur și Simplu și BIO, care a continuat să valorifice și să accentueze tendințele de consum.

„Obiectivul nostru a fost acela de a continua eficientizarea întregii activități a companiei după consolidarea sub o singură entitate în cursul anului trecut. Ne-am concentrat pe retehnologizare, creșterea capacității, în paralel cu dezvoltarea gamelor de produse și continuarea investițiilor în brandurile noastre, toate acestea contribuind la un rezultat net pozitiv. Creșterea vânzărilor a fost un obiectiv secundar, la care a contribuit semnificativ pariul nostru de a investi și a dezvolta segmentul local de lactate autentice prin gama „Pur și Simplu”, pentru care folosim doar lapte și fermenți naturali, și prin gama BIO cu produse dezvoltate local pentru consumatori români”, a declarat Cornel Cărămizaru, managing director FrieslandCampina România.

Cornel Cărămizaru

 

Compania pune accent pe creșterea volumelor brandului Napolact mizând pe orientarea consumatorilor către produse cu rețete simple, apropiate de modul tradițional de fabricație și cu un nivel calitativ ridicat.

Citiți și: Zootehnie: care au fost cele mai „harnice” și cele mai „leneșe” animale din România ultimelor trei decenii

În cursul anului trecut producătorul a integrat activitățile FrieslandCampina S.A, Napolact S.A și Industrializarea Laptelui Mureș S.A într-o singură entitate, FrieslandCampina S.A și a consolidat, totodată, raportarea financiară.

Programul investițional demarat în 2016, prin care a fost mărită capacitatea de procesare și ambalare și prin care a fost implementat programul de dezvoltare pentru fermierii parteneri din Ardeal, va continua și în acest an prin acțiuni dedicate pentru fabrica din Cluj-Napoca și prin continuarea programului adresat fermierilor.

„În condițiile scăderii generale a cantității de lapte disponibile în piață în 2016, împreună cu fermele partenere din Ardeal am reușit să găsim echilibrul necesar pentru aprovizionare și să reducem impactul fluctuațiilor sezoniere. Rezultatele ne arată că am acționat în direcția potrivită și vom continua să investim în acest program. În continuare sunt necesare eforturi concertate pentru a susține creșterea producției de lapte materie primă, iar noi ne asumăm partea noastră din aceste eforturi”, a declarat Cornel Cărămizaru. Produsele din gama Napolact sunt realizate exclusiv cu lapte colectat local de la fermieri din Ardeal.

În 2016 compania a extins numărul fermelor din Ardeal de la care colectează materie primă BIO pentru brandul Napolact la 60 de producători. Prin valorificarea superioară a laptelui bio compania încurajează creșterea producției și orientarea fermierilor din Ardeal către acest segment, conversia către producția de lapte bio fiind o opțiune viabilă, cu avantaje directe, pentru aceștia.

FrieslandCampina România S.A. face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflata în topul celor mai mari producători mondiali de lactate.

FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Brandul local Napolact este în plină dezvoltare, acesta fiind fabricat exclusiv cu lapte colectat de la o rețea extinsă de fermieri din Ardeal.

 


FOTO: Mediafax

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.