Producătorul de vinuri Tohani România estimează că va vinde în acest an 1 milion de sticle de Fetească Neagră

Andrei Dumitru 08/12/2021 | 16:59 Ştiri
Producătorul de vinuri Tohani România estimează că va vinde în acest an 1 milion de sticle de Fetească Neagră

Producătorul de vinuri Tohani România mizează pe atingerea pragului marcat în 2020, de 1 milion de sticle de Fetească Neagră vândute. Vinurile roşii şi cele albe – vinuri de creaţie ce au la bază soiuri româneşti, precum Fetească Neagră, Fetească Albă şi Tămâioasă Românească – au fost cele mai căutate vinuri de la Tohani în 2021.

”Vinurile roşii şi cele albe – vinuri de creaţie ce au la bază soiuri româneşti, precum Fetească Neagră, Fetească Albă şi Tămâioasă Românească – au fost cele mai căutate vinuri de la Tohani în 2021. Etichetele care au înregistrat cele mai mari creşteri sunt cele dedicate publicului tânăr, în căutare de vinuri fresh, speciale. Unul dintre motoarele creşterii a fost enoturismul experienţial”, anunţă compania.

Siel, Moşia de la Tohani, Wine Chocolate sunt top 3 cele mai vândute etichete de la Tohani în 2021. Clasamentul este completat de Flori de Gheaţă şi Princiar, cu un specific aparte, primul fiind un ice wine, adică produs din strugurii culeşi după primul îngheţ. În ceea ce priveşte exportul, Siel, Princiar şi Moşia de la Tohani au fost preferate de consumatorii din afara ţării.

Pentru finalul de an, Tohani România mizează pe atingerea pragului marcat în 2020, de 1 milion de sticle de Fetească Neagră vândute. Vânzările de vin roşu cresc în perioada noiembrie  – decembrie, în special în contextul cadourilor şi meselor festive, unde Feteasca Neagră este un soi din ce în ce mai apreciat, arată compania.

Preferatele românilor anul acesta au fost Feteasca Neagră, Feteasca Albă şi Tămâioasa Românească.

”2021 a consolidat eforturile noastre de a ne apropia de consumatori, odată cu deschiderea spaţiilor de cazare ce completează Conacul Apogeum. Chiar şi într-o perioadă marcată de precauţie şi chiar restricţii, interesul românilor pentru turism viticol experienţial este într-o continuă creştere, iar acest lucru s-a reflectat în rezervările făcute”, a precizat Virgil Mândru, CEO şi proprietar Tohani România.

Potrivit unui sondaj recent al Tohani România, românii devin tot mai interesaţi de povestea vinului, de istoria şi farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenţi au precizat că au vizitat cel puţin o cramă, iar 45% că achiziţionează vin de la cramă.  Sondajul a fost efectuat online în perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenţi, 52% bărbaţi.

”Tendinţa este confirmată şi de creşterea înregistrată de Tohani România în vânzările directe. După triplarea acestora, în 2020 faţă de 2019, pe fondul pandemiei şi a unui comportament orientat spre achiziţii online, 2021 a continuat trendul ascendent, creşterea faţă de anul precedent fiind de peste 20%”, mai arată compania.

De asemenea, vinurile în ediţie limitată sunt printre cele mai căutate vinuri pe magazinul propriu al Tohani România. Astfel, în topul preferinţelor se numără Apogeum Fetească Neagră, Siel şi Moşia de la Tohani.