Producătorul brașovean de acoperișuri Bilka a avut afaceri de 147 de milioane de lei în primul semestru

Cristina Dobreanu 26/07/2017 | 11:06 Ştiri
Producătorul brașovean de acoperișuri Bilka a avut afaceri de 147 de milioane de lei în primul semestru

Producătorul de sisteme de acoperișuri Bilka, controlat de antreprenorul brașovean Horațiu Țepeș, a avut în primul semestru al anului afaceri de 147 de milioane de lei (32,6 milioane de euro), în creștere cu 54% față de perioada similară a anului trecut.

Rezultatele se datorează în principal creșterii cererii și proiectului investițional de zece milioane de euro demarat de companie în 2014 și finalizat în 2016.

CITEȘTE ȘI: Cum vede antreprenorul Horațiu Țepeș producătorul de țigle metalice Bilka peste 20 de ani

”Creşterea de 54% a fost determinată pe de-o parte, de cererea mai mare pentru acoperișuri, ceea ce este normal, luând în considerare studiile privind evoluţia pieţei construcţiilor, unde se arată că principalul motor al pieței este reprezentat de construcţiile de locuinţe, urmate de construcţiile de imobile de birouri şi spaţii comerciale. Mai mult, numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale este în continuă creștere, iar lucrările de renovare în scădere. În urma acestor autorizații, se ridică noi construcții pe care va trebui să le acoperim. Pe de altă parte, creșterea Bilka se datorează investițiilor realizate în anii trecuți, pentru creșterea și diversificarea gamei de produse. În cifrele de anul acesta se reflectă și liniile de producție puse în funcțiune anul trecut, fără de care nu am fi putut susține cererile. Estimăm că această creștere se va menține și pentru sfârșitul anului”, a declarat Horațiu Țepeș.

CITEȘTE ȘI: Brașovenii de la Bilka au ajuns la afaceri de 60 de milioane de euro. 10% din vânzări merg la export

În urma investiţiilor de 20 de milioane de euro, realizate în cei zece ani de activitate, Bilka continuă să își crească afacerile, dar şi să conteze la export. În 2016 Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 27 milioane de lei (circa șase milioane de euro). În primul semestru al lui 2017 vânzările la export au crescut cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În plus, pe piața internă, studiile din diferite domenii arată că în ultimii doi ani românii s-au orientat mai mult către produsele superioare din punct de vedere preț, ceea ce a determinat o creștere a consumului de produse premium. Acest aspect a fost constatat în cazul bunurilor de folosință curentă, dar și în cazul produselor de folosință îndelungată, cum este cazul acoperișurilor. În ultimele 6 luni Bilka a vândut cu 25% mai multe produse premium, față aceeași perioadă a anului trecut.

Bilka a avut anul trecut afaceri de 270 de milioane de lei (60,1 milioane de euro). Fabrica producătorului se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 metri pătrați cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.