Producătorul brandului Napolact investește 1,3 milioane de euro într-o nouă linie la fabrica din Cluj

Cristina Dobreanu 01/08/2017 | 11:03 Ştiri
Producătorul brandului Napolact investește 1,3 milioane de euro într-o nouă linie la fabrica din Cluj

FrieslandCampina, producătorul brandului de lactate Napolact, investește 1,3 milioane de euro într-o nouă linie pentru producerea brânzei telemea, în fabrica pe care o are la Baciu (județul Cluj).

În urma investiției capacitatea de producție a fabricii se va tripla, ajungând la 350 de tone pe lună față de cele 100-150 de tone pe lună câte putea produce până în prezent. În total, fabrica de la Baciu are 180 de angajați.

„Creșterea capacității de producție a fost printre principalele obiective ale acestei investiții”, a spus la inaugurarea noii linii Cornel Cărămizaru, directorul general al producătorului.

FrieslandCampina Romania a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri consolidată de 331 milioane de lei, în creștere cu 4% comparativ cu anul precedent, și a revenit pe profit după patru ani consecutivi în care a înregistrat pierderi.

Revenirea pe profit se datorează finalizării programului de consolidare a operațiunilor de producție și a implementării unui program de investiții extensiv în cele două fabrici din Cluj-Napoca și Târgu Mureș.

În cursul anului trecut producătorul a integrat activitățile FrieslandCampina S.A, Napolact S.A și Industrializarea Laptelui Mureș S.A într-o singură entitate, FrieslandCampina S.A și a consolidat, totodată, raportarea financiară.

Programul investițional demarat anul trecut, prin care a fost mărită capacitatea de procesare și ambalare și prin care a fost implementat programul de dezvoltare pentru fermierii parteneri din Ardeal, va continua și în acest an prin acțiuni dedicate pentru fabrica din Cluj-Napoca și prin continuarea programului adresat fermierilor.

FrieslandCampina a renunțat, în timp, la mai multe fabrici pe care le deținea pe plan local. Astfel, au dispărut de pe harta producătorului fabricile de la Deta și Satu Mare (în 2007), Huedin (în 2008), Țaga (în 2013) și Carei (în 2015). Totuși, unitatea de la Țaga, unde este produsă brânza de Năsal, și-a reluat activitatea la finalul anului 2014 – aici însă producția este realizată de Fabrica de Brânzeturi Transilvania în urma unui acord cu FrieslandCampina.

În prezent, compania mai operează două fabrici: la Baciu (Cluj) și la Târgu-Mureș (Mureș).

Compania este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte. FrieslandCampina produce și mărci private pentru retaileri. Cel mai mare brand al olandezilor este Napolact, către care merg circa 60% din investițiile companiei.

FrieslandCampina ocupă locul trei dintr-o piață estimată la aproximativ 800 de milioane de euro. Principalii concurenți sunt Albalact, Danone, Hochland, Covalact sau Olympus.

FrieslandCampina România S.A. face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflata în topul celor mai mari producători mondiali de lactate.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.