Pro Infrastructură: Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă

NewMoney 06/02/2019 | 15:01 Ştiri
Pro Infrastructură: Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă

Asociaţia Pro Infrastructură avertizează că bugetul alocat de CNAIR pentru completarea Studiului de Fezabilitate a autostrăzii A8 de la Târgu Mureș la Târgu Neamț este prea mic și există riscul „major” să se facă rabat de la calitate. Mai mult, viteza de proiectare de 120 de kilometri la oră în zonele muntoase ar face autostrata irealizabilă din cauza costurilor prea mari.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, miercuri, că a lansat licitaţia pentru atribuirea contractului „Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ”, estimat la 29,91 milioane lei (6,31 milioane euro), fără TVA, potrivit News.ro.

CNAIR a anunţat că anunţul fost publicat în Sistemul Electronic de Achizitii Publice a anunţului de participare.

Contractul presupune completarea documentaţiei aferente studiului de fezabilitate „Autostrada Târgu Mureş – Ditrău” şi „Autostrada Ditrău – Târgu Neamţ”, în conformitate cu reglementările tehnice şi legislaţia în vigoare, elaborarea documentului suport aferent proiectului în vederea susţinerii cererii de finanţare şi – acordarea de asistenţă pentru beneficiar, atât pe parcursul procesului de pregătire a cererilor de finanţare, cât şi în perioada de evaluare a acestora de către toate instituţiile implicate în acest proces (MT-DGOIT şi Comisia Europeană).

„Durata contractului este de 18 luni începand de la data de începere a contractului şi cuprinde: 14 luni pentru completarea studiului de fezabilitate şi 4 luni pentru asigurarea asistenţei tehnice. Data limită de depunerea a ofertelor a fost stabilită pentru 20 martie 2019”, se arată în comunicat.

Totodată, Asociaţia Pro Infrastructură avertizează că preţul este mult prea mic.

„Din păcate nu este o veste bună, preţul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci faţă de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, aşa cum s-a întâmplat la revizuirea SF (studiului de fezabilitate – n.r.) pe A1 Sibiu-Piteşti, să se livreze doar o parte din servicii şi apoi să se rezilieze contractul”, a publicat asociaţia pe pagina sa de Facebook.

ONG-ul a subliniat că viteza de proiectare în zona de munte este 120 km/h, rezultând soluţii tehnice extrem de costisitoare.

„Cerem insistent optimizări de traseu şi structuri, cât şi implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă”, a avertizat asociaţia.


Foto: Mediafax

d