Ştiri

Premieră în turism: Agenția touroperatoare a Grupului Eurolines a încheiat o poliță de asigurare împotriva insolvenței de 150.000 de euro

Nova Travel, agenția touroperatoare a Grupului Eurolines, a anunțat încheierea unei polițe de asigurare în caz de insolvență sau faliment în valoare de 150.000 de dolari, „triplând benevol suma minimă prevăzută legal”, se arată în comunicatul emis de agenție.

„În calitate de touroperator, fără a mai aștepta modificări legislative care să impună majorarea sumei asigurate (…), Nova Travel a semnat cu unul dintre cei mai importanţi asigurători din România o poliță de 150.000 de dolari”, declară Miki Lech, directorul general al Nova Travel.

Noua poliță de asigurare încheiată în luna aprilie 2017 prevede explicit faptul că, în cazul unei insolvenţe, asiguraţi nu sunt doar turiştii care au achiziţionat direct pachete, ci şi turiştii care au achiziţionat prin detailişti, respectiv prin agenţiile partenere ale Nova Travel. În plus, contractele de mandat pe care Nova Travel le încheie cu partenerii săi prevăd explicit preluarea integrală a responsabilităţii faţă de clienţii finali de către touroperator.

„(…) Am iniţiat acest demers, urmărind să mărim valoarea poliţiei de asigurare de la nivelul standard de 50.000 de dolari la 150.000 de dolari şi am reuşit şi ca urmare a încrederii acordate de asigurator prin prisma bonităţii financiare a grupului din care facem parte. Demonstrăm, încă o dată, că într-adevăr ne pasă atât de client, cât şi de partenerii noştri”, declară Dragoş Anastasiu, Preşedintele Grupului Euolines.

Inițiativa Nova Travel vine în contextul în care legislația din România privind protecția turiștilor este în continuare insuficientă, argumentează agenția. În pofida diverselor încercări și propuneri legate în mare parte de necesitatea implementării Directivei Europene pentru Pachete Turistice, limita de despăgubire per touroperator, în caz de insolvență, a rămas de doar 50.000 de dolari. Mai mult, în funcție de contractele între touroperator și detailist, de cele mai multe ori despăgubirea se poate acorda exclusiv clientului final, atunci când acesta a încheiat un contract direct cu touroperatorul asigurat și intrat în incapacitate de plată.

 


FOTO: Mediafax

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

21 de ore ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

21 de ore ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

22 de ore ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

22 de ore ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

23 de ore ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

o zi ago

Acest website folosește cookies