Povestea surorilor care fac peste două milioane de euro pe an din amenajări interioare

Andreea Neferu 23/04/2018 | 09:57 Oameni
Povestea surorilor care fac peste două milioane de euro pe an din amenajări interioare

Ce se întâmplă când două surori își unesc forțele în business? Varianta scurtă de răspuns: o afacere de design interior cu venituri de peste două mili­oane de euro anual, care își pune amprenta asupra unora dintre cele mai scumpe locuințe din București.

Acest articol a apărut în numărul 38 (16-29 aprilie) al revistei NewMoney

„În primul rând, un designer de interior trebuie să înțeleagă spațiul de locuit din punct de vedere tehnic și funcțional. Abia ulterior vin formele și culorile“, re­zumă Cristina Căpitanu – antreprenoarea care a fondat împreună cu sora sa, Elena Oancea, buticul de amenajări interioare Lemon Interior Design – filosofia după care se ghidează atunci când creionează imaginea locuinței ideale.

O teorie pe care a transpus-o în prac­tică și în detaliile biroului pe care și l-au deschis anul trecut în nordul Capitalei: două fotolii albastre și primitoare încă de la intrare, o bibliotecă ce umple simetric de sus până jos unul dintre pereți, o masă lungă care împarte dis­cret spa­țiul de lucru al echipei de cel de primire al clienților.

POVESTE DE INTERIOR. Retrospectiv vorbind, intrarea celor două surori antreprenoare în lumea designului de interior a fost mai degrabă o întâmplare, de­cât o mișcare minuțios planificată. Cristina Căpitanu (38 de ani) a absolvit Facultatea de Electronică și Telecomu­ni­cații din cadrul Politehnicii și a lucrat în zona de management export-import, în timp ce Elena Oancea (39 de ani) a studiat Dreptul și a lucrat ca jurist, dar și în PR. În 2007, cele două au hotărât să încerce și cartea antreprenoriatului, ale­gând să preia un business deja existent – un lanț de patru magazine de accesorii și de­corațiuni interioare din București, Lemon Interior Design. „Am căutat câ­teva luni o afacere pe care să o cumpă­răm, iar Lemon ni s-a părut că ni se po­tri­vește cel mai bine“, povestește Cristina Căpitanu.

Se întâmpla într-o perioadă de boom a economiei României, în care consumul creștea cu viteză, astfel că lanțul de ma­ga­zine pe care l-au cumpărat a ajuns în scurt timp la 26 de angajați și s-a extins la cinci unități, poziționate în mai multe centre comerciale din București.  Venirea crizei și-a pus însă puternic amprenta asupra retailului românesc și, implicit, asupra vânzărilor magazinelor Lemon. Cum cele două antreprenoare își com­ple­taseră oferta încă din 2009-2010  și cu piese de mobilier, au început să se gân­dească din ce în ce mai mult la un nou model de business – un butic de amena­jări interioare.

„Clienții veneau în magazine și ne ară­tau schițele locuințelor lor, ne întrebau ce canapele s-ar potrivi sau ce mobilă ar putea alege astfel încât să se încadreze în dimensiunile spațiului pe care îl aveau. Cumva, a apărut de la sine nevoia de a ne implica și în partea de design interior“, detaliază Elena Oancea motivele pentru care au decis să se implice și în amenajări. Astfel, în 2013 au închis maga­zinele pe care le aveau, și-au resetat mo­delul de business și au luat-o de la zero pe segmentul de design interior, păs­trând însă același brand. „Rămăsesem doar noi două și, deși aveam cereri din piață, a fost un moment greu, mai ales că noi am făcut o schimbare radicală“, adaugă Elena Oancea.

UN NOU MODEL. Au început cu amenajarea unor camere sau a unor mici apartamente, ajungând să-și includă în portofoliu inclusiv vile de 500 de metri pătrați. Practic, s-au implicat în toate eta­pele ame­najărilor pe care le-au făcut, de la proiectare, implementare și importul obiec­telor folosite în amenajare la coordonarea echipelor și livrarea proiectelor. „Am făcut toate greșelile posibile, dar cred că numai așa puteam învăța cum să lucrăm“, mărturisește Elena Oancea, explicând că au decis să nu taxeze servi­ciul de design interior, ci doar obiectele de mobilier și amenajarea propriu-zisă.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.